Jag har antagit utmaningen

Sedan nyår har jag och maken ätit enligt kostschema som han tidigare fått genom ett företag som hans jobb betalade för. Var ju ganska lätt att äta enligt schema sådär. Och lite resultat har det gett. 

I slutet av december knackade jag på dörren till Olga Rönnbergs slutna grupp, Olgas utmaningar, på Facebook. Blev insläppt i förra veckan. Jag har antagit hennes utmaning. En utmaning som sträcker sig över hela året. Men jag kan inte påstå att starten idag har varit lätt. Resten utav året kommer kommer också vara svårt. Men det är väl själva grejen med utmaning.

Man skulle skaffa fram två skrivblock och en väggkalender, som man ser hela månaderna. Sagt och gjort. Det gjorde igår och under förmiddagen pysslade jag till dem lite. För att få dem lite mer personliga.

 

För att jag ska lyckas så behöver jag lite glitter och glamour på vägen. Detta är en bra start i alla fall. 

Innan maken for till jobbet imorse så fick han ta bilderna, som skulle tas. Och det var ingen vacker syn må jag säga. Men det ska bli bättre. Det vet jag! (Dagens bilder är inget jag lägger upp i bloggen på grund av personliga skäl. Inte för att jag skäms utan mer av annan anledning.)

Sen blev det jobbigt. Man skulle helt ärligt svara på några frågor. Skriva svaren i det ena blocket. Det blir min journal. För mina tankar och Olgas uppdrag. Men det var svårt. Har gått fram tills nyss egentligen och tänkt: Vad vill jag? Hur vill jag må? Hur vill jag vara?
Kan i ärlighetens namn inte säga att det var lätt. Men jag fick ner mål. Ett stort mål och en del mindre mål. Delmål med andra ord.

Är glad att jag har min vän Sanna med på denna utmaning. För så mycket sms som vi skickat till varandra idag.. Så många vet jag inte om vi skickat någon dag tidigare. Men det känns så skönt att ha någon som vet vem jag är, med i utmaningen, för då kan man ju ventilera sig lite bättre också. 

En hel del kommer jag förmodligen hålla för mig själv under denna utmaning. Men som ni kanske förstår så bli mitt mående och jag, en större del av 2017 i bloggen. Olgas utmaningar är gratis och bland alla 26000+ medlemmarna ger ett riktigt bra stöd och pepp på vägen!

Nu kör vi! Mot en tajtare kropp och ett mycket bättre mående 2017! 
 

Kommentera här: