Eskilstuna tur och retur

Vi packade oss en lite matsäck och tog båten S:t Olof till Eskilstuna. 

 
Det är ju min kollega Peter som kör och mina tjejer älskar honom verkligen. Speciellt Ninja. Hon trivs så himla bra med honom. Och han verkar trivas riktigt bra med mina barn också. Det är mysigt!

 
Kaffe och hembakta bullar hade vi med oss. Värmen var det inget fel på och lite blåst gjorde att det inte blev allt för varmt, men inte heller så kände man hur hårt solen faktiskt brände. Jag var ju i alla fall duktig och smörjde in tjejerna med solskyddsfaktor. Men inte mig själv. Som vanligt!

 
Ninja mumsade hellre i sig en frukt än massa kakor. Men VIlja och Meja föredrog kakor då det fanns tre olika smaker att välja på!

Väl inne i stan fick tjejerna hoppa av en stund och ringa runt lite för att röra sig. Det tar ju trots allt nästan en timme med båten dit in. Vi slussade inne i Eskilstuna och det tar sin lilla tid det också. Men det är riktigt mysigt ändå!

 
Båten var full när vi åkte hem igen. Men vi hade ju våra platser längst bak i båten.

 
Solen brände på lika hårt på vägen hem. Förmodligen så har jag bränt både armar och låt. Och huvudet känns lagom som värmeslag har slagit till. 
Vi ska försöka åka med båten igen nån dag. Kanske bara enkelt tur och så tar vi bussen hem. Tjejerna tycker ju att åka buss är en upplevelse bara det liksom! 

 Nu ska jag ladda om och göra mig i ordning för att åka in till stan och träffa gamla kollegor på en After Work på Grappa. Det ska bli riktigt trevligt! Ett glas rosé och en bit mat i detta väder ser jag fram emot!

Jag hoppas att ni haft er en härlig torsdag! För hittills har min dag varit alldeles jätte bra!
 
1 Days by Johanna:

skriven

Låter som en härlig dag, men mindre kul och bränna sig. Låter som ett riktigt härligt avslut på dagen för dig!

Javisst är lönnäsor nostalgi på hög nivå!

Kommentera här: