Lyckliga barn, jag och min bästa vän

 
Lycklig. Det här är jag just nu. Eller just nu är det ju inte eftersom denna bild är tagen i Skybar på Hotell Ariade i Stockholm för ett tag sen. Två glas rosé senare. Men jag är lycklig.

Barnen är lyckliga. Vi är på äventyr enligt dem. Och äventyr är vi på såklart. Vi checkade in på hotellet strax vid fyra. Tog oss ner till centrum med hjälp av buss, dyrt som tusan må jag säga. Men nöjda barn. Vi gick runt slottet. Ninja trodde vi faktiskt skulle hälsa på kungen. Men tyvärr. Vi fick kolla hans vakter istället. Det var tjejerna nöjda med ändå.

Vi strosade Drottninggatan ner på jakt efter en tröja på mig. Jag tror på sommar, men blåsten säger annat och eftersom jag endast packat t-shirt tiil mig själv så fick en tjocktröja bli mitt inköp för dagen. Och det hittade jag på Stadium. 

 
Vi åkte tunnelbana tillbaka till Gärdet. Även det första gången för tjejerna. Sen blev det ju en promenad till hotellet. Tänk att tjejerna klarar så mycket egentligen. Klagade inte en sekund på allt vi faktiskt gick.
Väl på hotellet igen så åt vi middag. Tjejerna åt buffé med god aptit. Efter middagen lekte tjejern i det tillfälliga lekrummet som Scandic inreder varje sommar för barnfamiljer!

 
Vi tog oss till 17.de våningen. Skybar. Tjejerna fick följa med tjejen i baren till ett rum bredvid där hon satte igång en film till dem. Vilket lyx för oss vuxna som kunde njuta av vårt i lugn och ro. Det blev två glas rosé för min del. 
Nu är vi tillbaka på hotellrummet. Tjejerna är uppe på övertid igen. Men imorgon ringer klockan 06.00 så vi hinner ner och äta lite frukost innan vi ska ta oss till Stadsgården där Viking Grace avgår klockan 07.45 för en dag på vattnet. God mat och shopping står på vårt schema. Fartygsbyte på Åland till Viking Amorella innan vi kommer i hamn 18.55 imorgonkväll!

Jag är lycklig. Evigt tacksam över att jag och Rickard har den relationen vi har, trots skilsmässa. Vi är bästa vänner. Vi tillsammans kan ge våra brn denna upplevelse tillsammans. Trots att vi inte är tillsammans längre. Det betyder så mycket för mig. Att tjejerna har både mamma och pappa. Och faktiskt semester! Jag får ha semester med min allra bästa vän. Hur ofta händer det liksom? Nu ska vi bädda ner barnen. Det visas Ice Age 3 på C More first hd här på hotellet så tjejerna vill ju inte riktigt sova ännu. Men snart så..

Lyckliga barn, jag och min allra bästa vän. Vilken lycka ♥
 
1 Bea:

skriven

Åh, vad mysigt allt låter 😊 Ha en trevlig tripp och njuuuut ❤️

Kommentera här: