Man blir lite lyckligare av shopping

När man efter mycket letande äntligen hittar en bikini som uppfyller mina krav (typ). Då blir man lite lycklig! Och då skyndar man sig hem från köpcentrat och byter om till klänning. Åker ut på landet för att sola.

 
Enbart för att solen cirka 20 minuter senare ska gå i moln och förbli bakom molnen. Men det var skönt för stunden. Och jag fick dessutom sällskap av en pratglad katt. Men bikinin är jag nöjd med också!

Men det var inte den enda shoppingen som skedde idag heller. Jag tog med mig födelsedagsbarnet (tillika min storasyster Linn) på en tur till Vingåker. En snabbvisit inne på Vingåkers Factory Outlet (kom därifrån tomhänta) och vidare in mot Iittala Outlet, som var meningen med besöket i Vingåker. Där köpte jag mig 4 stycken vitvinsglas. Jag har ju 12 stycken rödvinglas sedan tidigare och så även 4 stycken cocktailglas. Men jag dricker ju inte ens rödvin, så vitvinsglas står ju högst upp på min lista. Nu har jag 4 stycken.

 
Kunde dessutom inte åka därifrån utan en ny Muminmugg heller. Hattifnattarna fick blir min 14.de mugg i samlingen. Och flera ska de ju såklart bli också. Jag har bara svårt att välja vilken jag ska köpa när jag väl köper en till. 

Dessutom passade jag på att köpa present till min syster också. Hon fick ju smart nog välja sin present. Hon samlar ju själv på en serie som sälja hos Iittala och då blev det ju som bäst att hon då fick välja present, som då blev från min lilla familj. Hon blev nöjd också så.

Vi svängde förbi Hälleforsnäs också och tog en runda på Lager157. Ett par nya byxor var till tjejerna och en t-shirt till mig. 80 kronor för det kalaset, alltså 20 kronor per klädesplagg. Älskar rea! 

Så ja. Man blir lite lyckligare av shopping! Nu måste jag ju hitta någon som vill inviga mina nya vinglas också. För det vill jag ju inte göra själv! 
 

Kommentera här: