Planering dag för dag

Eftersom våran boende situation inte är löst så får vi planera våra dagar vartefter vi har förmåga att göra det. Men så fort vi är på benen så kommer vi övergå till varannan vecka med barnen. Även om vi nu är överens så behöver vi inte vänta hela veckorna på att få träffa barnen även då. Utan vi tar det lite som det kommer.

 
Det är är våran vecka nu. I eftermiddag kommer Rickard hit och är med tjejerna. Han ska laga mat, Ninja har valt köttfärssås och pasta. Sen är det speedway på tv så han stannar tills tjejerna har gått och lagt sig.
Själv unnar jag mig en tur till Västerås i eftermiddag. Snart stänger de ju Kvicksundsbron i 4 veckor och då blir det en himla omväg att ta sig dit. Så vi byter av i hallen i stort sett. 

Imorgon kommer vi att träffas på Parken Zoo i och med invigningen av Flamingohuset då han ska vara där i person som hantverkare. Och så blir det samma visa på torsdag igen. Dock åker jag inte till Västerås då. Men något ska jag nog hitta på för mig själv.

Tjejerna sover sen hos Rickard mellan lördag och söndag. Hämtnings och lämningstid är ännu inte bestämt, men det blir som det blir. 

Visst, detta är inte optimalt för varken oss eller barnen. Men barnen får oss båda så mycket vi bara kan ge dem. Sen blir det bättre med tiden. Det ska bara lösas lite runt om först. Vi vill dessutom inte stressa med boendet för Rickard då han redan har en vision om hur han vill ha det, och då ska vi såklart se till att han får det så som han vill. Även om det kanske tar lite tid tills vi är där.

Men nu ska jag hänga tvätten. Den slipper i alla fall Rickard sköta om när han är här. 
Ha en fin dag kära läsare!
 

Kommentera här: