Gult är kanske inte fult

Idag fick jag hämta ut min nya arbetströja. Vi byter ju sakta ut våra oranga kläder till gula varselkläder istället i och med att vi övergår till Park och Naturavdelningen. 

 
Nu saknas bara långbyxa och skaljacka också. För stunden. Sen vill/behöver jag ju en fleecetröja också att ha under skaljackan till höst och tidig vår, men det får jag ta med tiden. T-shirt och ett par alldeles för stora shorts har jag (anledningen till för stora shorts är den snabba viktnedgången som råkade ske den senaste månaden.)

Hur som.. Sakta men säkert börjar jag bli gul, även om jag var emot det från början. Orange är ju lite snyggare tycker jag! 
Fick dessutom sms från Tools att min beställning fanns att hämta. Men då var klockan typ tre och då hade ju jag slutat för länge sen liksom. Får hämta dem på måndag istället!

Idag har jag dessutom varit hos vår sjukgymnast via kommunhälsan. Det var väl kanske inte så jätte givande, men vi får se hur det fortsätter. Nu gäller det att min chef är tillmötesgående också. För då kan sjukgymnasten komma ut och se över mina arbetsuppgifter och jag kan få "på papper" vad jag kan göra och vad jag inte ska göra för att undvika värre skada/smärta i mina armar. Idag var faktiskt den första på faktiskt länge som jag var tvungen att ta smärtstillande när jag kom hem från jobbet. Det ser jag lite som en seger med bakslag. Men nu kan jag i alla fall stryka ytterligare en arbetsuppgift som jag tyvärr inte klarar av.

Men framtiden får visa vad som händer helt enkelt!
 

Kommentera här: