När själen är trött

Har fortfarande inte riktigt repat mig efter onsdagens breakdown. Själen är trött. Jag är trött. 

 
Omgav mig av familjen och vänner under midsommarafton. Alla syskonbarn på samma plats. Tjejerna njöt av lek, bus, musik, god mat och allt man kan tänka sig.
Jag njöt av att se dem lyckliga. Jag var lycklig. Men trött. Väldigt trött.

Trots att jag sovit en stund på eftermiddagen så är jag fortfarande trött. Eller slut. Eller sliten. Jag vet inte riktigt!

Rickard tog med sig tjejerna. De får vara hos honom över natten så jag får vila upp mig. Bara ta hand om mig själv på något vis. Har i alla fall flyttat mig från sängen till datorn. Sen tänker jag flytta mig till soffan. För det blir inte många knop gjorda här hemma nu i eftermiddag/kväll. Jag ska bara vara. Det kanske är vad jag behöver just nu.
Och tvätten. Jag behöver tvätten. Tänk att den kan vara så rogivande ibland.

Ha en fortsatt fin midsommardag kära läsare!
 

Kommentera här: