För tjejernas skull

Så ställde jag upp i dagens föräldramatch. Gick in med inställningen till att ha kul. Och kul var det!
Tjejerna har taggat mig hela veckan. De ska tacklas, åka ifrån mig och allt vad de nu kan göra, som inte jag kan!

 
Fick börja med att plocka på mig utrustning som jag själv inte har i förrådet för företagshockeyn. Men förstår ju att största delen av utövare i företagshockeyn är större än mig, så det var svårt att hitta utrustning som passade. Det slutade med att jag fick tejpa både byxorna runt midjan och bröstplattan under brösten. Och såklart två rullar tejp runt damaskerna. Men annars så gick det ju bra!
Själv har jag ju; skridskor, handskar, benskydd, hjälm och klubba.

Självklart så blev det några vurpor för min del. Jag spelade för det mesta back och kan själv tycka att jag är ganska snabb på skridskor, men sen kommer det där med att vända och bromsa. Då går det åt skogen och jag drar ner på isen. Fick dessutom chans på mål, men målet stod tydligen inte dit jag sköt så jag blev mållös i matchen. Men alla mina tjejer gjorde mål och likaså maken. 

Vi förlorade med 6-4 vilket gjorde barnen riktigt lyckliga. Vi var ett tappert lag med 11 föräldrar (4 mammor och 7 pappor ) plus tränaren som målvakt.
Till nästa år blir det mer träning för min del i alla fall. Och inköp av lite mer utrusning till mig. I alla fall ny klubba.

 
Själva matchen gav mig mersmak till träning. Kanske inte direkt hockeyträning, men träning. Kanske ska jag sakta börja träna för att se hur krppen reagerar. 

Nästa match är om 2 veckor. Då mot större pojkar och flickor. Vi får väl se hur det går. Det gälller att ha kul, inte vinna. Det är till för barnen! Och jag gör så gott jag kan i alla fall!

Nu får vi se om jag ens kommer upp ur sängen imorgon!
 

Kommentera här: