En dag i solstolen

Idag blev det inte mycket gjort här hemma. Istället spenderades dagen mestadels i solstolen. Och det kan jag lova gav sitt. Jag får ju helt klart skylla mig själv.

Kanske inte det bästa att komma alldeles jätte röd i ansiktet (och övre bröstdelen) till nya arbetet imorgon. Speciellt inte när det till och med ingår solskyddsfaktor på arbetsplatsen som ska smörjas på varje dag innan arbetspasset startar. Men är väldigt glad att jag hittade after-sun i min låda. Den känns skön just nu kan jag säga.

Imorgon är det jag som tar av tjejernas solskyddsfaktor innan jag beger mig ut i solen. 

(Bjuder på en tidigare bild på en ledig jag)
 
Det har varit en riktigt skön ledighet med familjen. 3 dagar var bra lyxigt! Men som sagt, imorgon väntar nytt jobb (på sätt och vis) så kvällen blir tidig. En hel del tankar snurrar runt. Men det ska bli bra helt enkelt!

Hoppas ni haft er en härlig ledighet! Det är snart kortvecka igen! Det ser vi fram emot!
 
1 Bea:

skriven

Ibland är det gott att vara efterklok ;)
Jag har gjort samma sak - några gånger... Det går kanske inte lära en gammal hund att sitta?
Men har införskaffat solskydd, så när det blir väder för att sitta i solstolen här uppe - då lovar jag att smörja in mig före (om inte teflonminnet slår till *hehe*)
Ha en trevlig dag på nya "på sätt och vis"-jobbet :)
Norrlandskramar

Kommentera här: