Kvällsfika i min blivande oas

 
Jag unnade mig en kvällsfika ute i solen idag. Tjejerna sat fint på gräset, maken i solstolen och jag och mamma i min blivande oas. Fast maken säger sen att min lilla oas blir i anda hörnet. Och eftersom han vet bäst när det gäller byggnationer av alla dess slag så blir det så. Så som han säger. Men för stunden fick det bli min blivande oas. Tills dess att maken har byggt klart den i andra hörnet.. 

Han har planerat påbörjan av trädgårdfixet till nästa helg. Vi är tyvärr upptagna hela den kommande helgen med aktiviteter med barnen så vi får sikta på helgen efter. Maken är dock borta både torsdag och fredag så det blir tajt för honom att hinna med förarbetet. Men med lite hjälp så kanske han hinner klart under helgen i alla fall. 
Så jag får klart både min lilla oas och trallgolvet långt innan sommaren, det trodde jag inte till en början!

Dessutom är jag väldigt glad över att många butiker börjar annonsera sommarblommor. Än är det för tidigt att ställa ut dem på heltid. Så kanske blir det bra att köpa in sommarblommor när allt är klart. Men fram tills dess kan jag alltid fundera och planera mina kommande planteringar!

Men nu har nog solen stigit mig åt huvudet och lite mer vatten och en huvudvärkstablett får avrunda denna kväll för min del. Mer sol i morgon som jag ska njuta av, både hemma och på jobbet!

Trevligt kväll kära läsare!
 
1 Netti Starby:

skriven

Vad kul att ni ska börja fixa i trädgården fast det blir mycket jobb. Det är klokt av er att vänta lite och ha en fortsatt mysig kväll! <3 Kramis

2 Days by Johanna:

skriven

Ser ut som en trevlig lite oas, skall bli kul och se slutresutlatet sen :)

Haha jag använder ikea påsen till tvätt när jag hänger ute den på torkvindan och sedan in för sortera, det duger den perfekt till. annars är den mest för stor tycker jag

Kommentera här: