Happy Weekend

Vi startade våran helg med att gå på bio nu ikväll med barnen. Tjejerna hade sett på tv att Paddington 2 hade premiär idag. De såg första filmen om Paddington när vi bodde på hotell i Stockholm i somras. Och lyckligvis fick ju tjejerna en varsin biobiljett av Rickards morbror med familj förra helgen när de firades. Som de blev stolta av att få använda dem nu idag. 

 
Med popcorn och en varsin festis hade vi det riktigt trevligt under filmen. Men visst var den lite sorglig allt, så det sällskap jag hade med mig; man och tre barn, grät lite lätt på slutet. Finaste dem ♥

 
Vi tog oss hem och tjejerna sitter med varsin enhet en stund innan det är dags att krypa ner i sängen. Imorgon kan vi ju allt få sovmorgon. Vilja har dock hockeymatch i Västerås, men samlingen sker i vår ishall klockan 10.15, så vi har ju gott om tid att ta en lugn morgon.
Planen är att både Vilja och Meja ska spela match på söndag, men bristande intresse av andra spelare i laget så funderar jag på att återkalla tjejernas närvaro och helt enkelt ta en hockeyledig dag på söndag. Det är ju trots allt far dag på söndag också. Det måste vi ju fira..
Vi får helt enkelt se, om de spelar match på söndag; så spelar de i Huddinge. 

Nu ska jag runda av här vid datorn och sätta mig i soffan. Det är tydligen hockey på tv här hemma hör jag. NHL som visas på tv3, Ottawa mot Colorado. Kan ju alltid vara intressant..

 
Önskar er en Happy Weekend. Jag ska göra mitt allra bästa för att den ska bli så bra som möjligt! Den startade ju riktigt bra.. 
 
1 Vicki:

skriven

Gillade alla tjejerna Paddington? Jag tänkte gå och se den med Ronja, vi har sett 1:an.

Vicki

Svar: Ja tjejerna älskade filmen. Lite sorglig på slutet och mina tjejer är ganska känsliga på så vis. Men lyckligt var det ju förstås.
Marie

2 Vicki:

skriven

Vi såg Paddington idag den var riktigt bra tyckte jag. Ronja gillade också filmen.

Ha det gott,Vicki

Kommentera här: