Ett par timmar i parken

Idag var det en egen dag för e med säsongskort på Parken Zoo. Vi passade på att åka dit efter lunch och stannade nästan tills de stängde. Det var ju inte världens bästa väder, men tjejerna va klädda för att leka och ha kul.

 
Och kul var det. Djuren var så väldigt aktiva i sina häng. Så aktiva har vi inte sett dem under sommaren, så tjejerna njöt ännu mera av det. Apor som klättrade i repen och stirrade rakt ut genom fönstret på dem. Eller djur som faktiskt satt så fint på nära håll för en gångs skull.

 
Vi träffade människor som vi kände och ändå var det inte alls mycket folk i parken. 

Tjejerna lekte i parkerna och tittade på alla djur. Vi tog oss en mysig eftermiddagsfika i form av våffla med glass i Lermurkiosken. Det gjorde oss mätta. Lagom till att det var dags att gå ner på tivolit och åka lite karuseller.

 
Tjejerna hann åka några karuseller innan jag tyvärr var alldeles för blöt om fötterna för att vilja fortsätta. Jag kände mig kall hela vägen in i ryggmärgen. Men en varsin t-shirt fick de med sig då de hade 50% på alla souvenirer (tyvärr fortfarande nedpackade i påsen då jag inte orkat tagit fram dem).

Har precis bänkat tjejerna med chips framför tv.n. De tittar på fotboll så jag har tagit en filt och sitter just nu i sängen och skriver. Det blir snart ett bad med varmt vatten och väldigt länge har jag tänkt! Och när tjejerna har somnat så tänker jag unna mig ett glas vin. För det förtjänar jag efter ett par timmar på Parken Zoo i dåligt väder.

/Hälsningar mamman som inte har på sig bra kläder när vädret är dåligt och aktiviteterna är utomhus
 
1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Ser ut som ni haft en kanondag

Kommentera här: