Tidig morgon

Tillhör ni också den grupp av människor som vaknade för tidigt idag på grund av tidsomställingen under natten? Meja tyckte att det var dags att vakna 05.23 idag och började prata med Ninja. Inte helt okej kan jag känna. Men jag hade i och för sig ändå vaknat till men försökte ändå blunda hårt nog för att somna om.
Men 05.45ish var det svårt nog att ligga kvar. Jag fick dessutom kliva upp och be tjejerna att vara lite tysta.

Klarvaken och kaffe. Det lär bli en hel del kaffe denna dag om jag känner mig själv rätt. Morgonen har varit seg men ändå fått en del gjort. Fick frukost i magarna innan jag skickade iväg Rickard, Vilja och Meja till ishallen. Ninja är tyvärr krasslig och får därför inte träna. 

 
Så spendera tid i soffan framför Nickelodeon med kaffe och Ninja. Det låter ju som en bra plan. 
Vi har ju dock hunnit med att starta en maskin med tvätt. Vikt tvätten från igår och så packat diskmaskinen efter frukosten. Nu dricker jag dagens tredje kopp kaffe och har precis skrivit klart nästa veckas planering. 

 
Det är läslov (föredetta höstlov) för tjejerna, men då jag har två tillfällen inplanerade så får tjejerna gå två korta dagar på fritds ändå. Tjejerna klagar inte. De ville ju helst vara där hela veckan. Men jag vill ha sällskap och göra saker med tjejerna. Än så länge är inte tjejerna så nöjda. Men förhoppningsvis kanske de blir nöjda när veckan är slut.

Vi börjar vårt lilla läslov med en hotellövernattning i Stockholm redan ikväll. Meja ska på kalas under eftermiddagen, men så snart hon är klar så åker vi direkt! Så morgondagen spenderar vi i Stockholm. Barnen ville shoppa på Tuna Park. Istället får de gå på Drottninggatan och shoppa istället. Och likaså jag då förstås! 

Nu ska jag ta tag i att bädda rent lite sängar (och öka tvättberget med andra ord) så är sängarna redo för att sovas i imorgon. Det blir toppen det!

Jag önskar er en fin söndag! Får se när jag får chans att kika in här igen!
 
1 Bea:

skriven

LÄSLOV hette det ja! Jag säger ändå höstlov eller novemberlov.
Jag blev väckt 05.00 (hade ställt om klockorna, så klockan visade inte 06.00)
Försökte somna om, men ”någon” fortsatte att leva om (säger inte vem, men inte den man tror...) - så gav upp 09.00 och gick ner för att få första koppen kaffe... av 100... 😋
Kom dock ner till ett vitt täcke på marken, blå himmel och lite sol ☺️
Trevlig söndag och krya på krasslingen ❤️

2 M K:

skriven

Nope. Jag vaknade inte en timme för tidigt. Nattuggla vettu 😉

Kommentera här: