Do it now

Att skriva en to-do-list varje morgon är ju också ett sätt att sysselsätta sig med de dagar man ändå bara går hemma. Så idag är listan lite lagom blandad. Både tråkiga saker och roliga saker.

 
Så just nu sitter jag och dricker en kopp kaffe och väntar på att tvätten ska bli klar. Sen ska jag iväg och äta frukost. Men eftersom jag redan har vikt tvätten för dagen så är ju den redan bockad.

¤ Frukost
¤ Vattna blommor
¤ Vika tvätt √
¤ Bädda rent M's & N's sängar
¤ Tvätta
¤ Lunch
¤ Köpa nya byxor

Även om nu både frukost, lunch och tvätta står på varje dags lista. Men det är ju lite roligare när man får bocka av att man faktiskt har gjort det. Sen så gör jag ju inte allt det där i ordning. Men under dagen. Innan klockan 14 när jag ska hämta hem Meja och Ninja från skolan. Vilja ska gå kvar så hon kan gå direkt ner till basketträningen med sina kompisar från fritids. 
Hur ser eran da ut idag då?

Så nu får jag nog skynda på lite här hemma om jag ska hinna med lite grann!
Ha en fin torsdag kära läsare!
 
1 emma - mode- mamma:

skriven

ha en bra torsdag =)

kramis

2 M K:

skriven

Gör nästan aldrig listor men har skjutsat sonen till bussen, fixat djuren på morgonen, vispat ihop pannkakssmet som står o väntar. Nu velar jag mellan slumra mer eller äta frulle. Sen ska jag jobba ikväll o börjar 14 så hinner nog inte så mkt mer. Fixa matlådan -pannkakor.

3 Isabell Hedberg:

skriven

Utan listor skulle jag aldrig få någonting gjort, det är något med att kunna se på ett papper att man gör framsteg tror jag, och såklart att man inte glömmer något viktigt.

Själv är jag sjuk idag så blir nog bara lite småplockande här hemma och sen iväg till skolan för en obligatorisk lab.

Hoppas du får en fin dag!

Svar: Brukar inte göra listor, men nu tror jag nog att jag fastnar lite för det. Som du skrev; man ser ju sina framsteg och det ger lite mer pepp sådär :)
Usch, inte kul att vara själv. Jag är ju sjukskriven, men det är ju på grund av värk i kroppen. Så krya på dig!
Marie

4 Elin Bjurek:

skriven

Smart!! :D

5 Bea:

skriven

Har också en to-do-list typ varje dag.
Frukost och kört igång tvätt är avbockat. Sedan har jag pysslat ihop doppresenten inför söndagen. Kan inte publicera nån bild än, då det ska vara en överraskning.
Men var tvungen göra presenten idag - för ikväll är det föräldramöte på sonens nya skola + hockey. Blev riktigt nöjd med den!!!
Imorgon ska jag och sonen pyssla på gården om vädret tillåter. Sedan drar han på LAN när pappsen/sambon kommit hem med bilen. Han ska spela dataspel hela natten hos en kompis. Kommer väl hem på lördag eftermiddag. Och lördag vill jag ta det lugnt - åzzå åker vi på söndag vid lunch mot dopet.

Svar: Va du är effektiv då. Jag hann faktiskt med hela min lilla lista innan jag hämtade hem två av tre barn från skolan. Känner mig nöjd :)
Marie

6 Vicki:

skriven

Tvättar du varje dag?

Min dag igår bestod mestadels av jobb. Gick hemifrån 7:45 och kom hem ca 17:30. Så det blev inte mycket gjort på kvällen mer än mat sedan landade jag framför tv. Var så trött.

Vicki

Svar: Nej, inte varje dag. Dock bor jag i en hyresrätt så jag får torka tvätten i vardagsrummet ifall jag tvättar mycket. Så jag brukar dela upp det på en maskin om dagen för då får det plats i badrummet :)
Marie

7 Vicki:

skriven

Aha så du har egen tvättmaskin i lägenheten?

Ha en trevlig måndag,Vicki

Svar: Ja precis. En egenköpt tvättmaskin som är en kombination med torktumlare också :)
Marie

Kommentera här: