I väntan på barnen

Att vara ensam hemma om dagarna är inte alltid det allra roligaste. Speciellt när man inte har något vettigt för sig. Då blir det lätt att man bara väntar på barnen. Men det är lite drygt en och en halv timme kvar innan de ska hämtas. Så jag sitta här i köket och dricka en kopp kaffe i det lugna en stund till. Ska passa på att skicka iväg lite mejl också medan jag ändå sitter här. Så är det gjort sen.

 
Vilja hade helst av allt stannat kvar i skolan till klockan 16 då hon ska på basketträningen. Den blir ju i samband med skolan, fast ändå inte. Skolan hjälper till att få barnen iväg till idrottshallen där en personal från fritids håller i basketträningen. Men nu får ju Vilja komma hem först för att sedan gå ner till idrottshallen själv. Eller ja, inte själv. Jag går ju med henne, men hon får inte gå tillsammans med sina skolkamrater. Så till nästa vecka lovade jag att ändra hennes tid på torsdagar så hon får gå direkt ner istället för att mellanlanda här hemma en timme. 

När hon sen slutar klockan 17 så får hon komma hem direkt och äta middag. För sen kommer mamma/mormor hit och vaktar tjejerna då det är föräldramöte i skolan. Det är för både 2.or och 3.or. Först ett gemensamt möte och sen delas de upp i årskursen igen. Så Rickard måste gå åt det ena hållet och jag åt det andra. Därav behövs barnvakt till kvällen. Men mötet är ju slut klockan 19.30 så jag ska hinna med och duscha tjejerna också innan det är dags för dem att gå och lägga sig. 

Men nu vill helst plötsligt datorn göra en uppdatering. Och det är väl lika så bäst att den får göra det då.
 
1 Netti Starby:

skriven

Vad skönt att hon kan vara kvar tills idrotten börjar så att hon slipper mellanlanda hemma. Ha en fortsatt fin dag! :-D Kramis

2 Anita:

skriven

Snyggt med Cyklamen, borde också köpa min en... !

Kommentera här: