Idag skulle jag göra mycket

Men har enbart gjort en sak på min to-do-list idag.

För istället för att göra allt det där som jag behövde göra så hamnade jag raklång i soffan lite för länge. Men nu är jag på benen och kan i alla fall bocka av en sak.
Jag har varit på jobbet. Behövde ju lämna in mitt sjukintyg till chefen, fast jag åkte istället till minarbetsplats och ber dem lämna in det. Chefen är ändå på semester denna vecka så det gör inget om det tar lite längre tid innan hon får det. Men det var skönt att vara på arbetsplatsen en stund. Vissa kollegor är ju helt klart guld värda!
Bestämde med en kollega att jag ska komma tillbaka ner i morgon så hjälper hon mig att köra in mina arbetskläder och så vidare till vår nya arbetsplats. Vi ska utgå därifrån på måndag (om jag är tillbaka då vill säga.) Skönt att få lite sällskap av henne då tänkte jag. Då efter frukosten så skulle vi ta ett varv in till stan.

Sen åkte jag förbi Hemköp. Köpte mig en bukett rosor. Vilka vackra. Hösten är ju här och då får man unna sig lite ljusglimtar på annat vis istället. Rosor!

 
Nu får de stå på köksbordet och vara fina en stund. 

När jag väl har varit duktig på att skriva klart det här inlägget ska jag dammsuga i hallen. Serviceteknikern från Cylinda skulle komma nångång mellan klockan 11 och 14. Då kanske hallgolvet ska se någorlunda okej ut. 

Dessutom ska jag iväg och äta lunch med mamma idag. Hon bjuder. Vad vi ska äta vet jag inte ännu. Men skönt att komma hemifrån för en stund. 

Min to-do-list äkar för varje dag känns det som. Ska ta mig i kragen och orka med också. För jag vet att när den är klar så mår jag lite bättre också. Så det är väl lika så bäst att dra igång med dammsugaren så det också är gjort! Vad har ni för er idag då?
 
1 Jessica Högberg:

skriven

Man måste skriva lite kul saker på den där to do listan också;)

2 Erica:

skriven

Vilken fin blogg du har! Älskar "Livet är en dans på LEGO." Så fint.

Svar: Tack!Har man små barn så blir det lätt att man behöver trampa på en del LEGO bitar under vardagen :)
Marie

3 Vicki:

skriven

Vilken fin färg på rosorna!!

Jag älskar blommor tycker det är så vackert med buketter.

Vicki

Kommentera här: