3 bilder från helgen

Helgen har gått i ett och vi har faktiskt inte gjort så mycket samtidigt som vi faktiskt har gjort en hel del! Så tog 3 bilder från kamerarullen i mobilen och det får summera helgen lite snabbt!

 
Jag lovar att man blir bra förvånad när öppnar ytterdörren och upptäcker två förpackningar med godis. Typiskt lite finskt godis. Så tjejerna var riktigt snabba och lista ut att det var våran ena granne som lagt dem i brevlådan. Hon är en äldre finsk dam som en gång faktiskt råkade gå in i vår lägenhet, precis när tjejerna tog på sig skorna för att gå ut. Jag lovar att både barn och dam blev förvånaden och damen bad om ursäkt. Så tjejerna började fundera på om det var hennes sätt att säga förlåt. 

Senare på eftermiddagen så träffade tjejerna på damen ute på vår gård och då frågade hon om de hade fått godis. Så tjejerna tackade artigt för godiset, och tyckte dessutom om dem. De får dock spara den ena asken till nästa helg!

 
Vilja fick mersmak för löpningen och ville ju såklart ut redan dagen efter. Men avsaknad av skor. Det rådde vi bot på och Vilja kunde köpa nya löparskor tack vare sponorerna ❤

Så hon började gå med dem lite här hemma för att verkligen känna av att de inte skavde någonstans. Och lagom på eftermiddagen tog vi oss en kortare löptur hon och jag.
1,15 kilometer på 9,15 minuter fick det bli för våran del. För under löpturen fick Vilja för sig att hon blev törstig. Då var det enklast att vika av rundan och springa hem och dricka vatten. Men det var riktigt bra jobbat av henne ändå!

Kan lova att idag blev det ingen löprtur för min del. Mina lår har sån värk. Och jag vet att jag egentligen skulle en löprunda råda bot på den onda. Men nej. Inte idag!

 
Men jag tog i alla fall på mig min snygga kostym (träningsställ) och hela familjen tog sig en kort promenad för att kika på en ny runda för mig och Vilja att testa. Rundan blev 1.53 kilometer. Så vi ökar väldigt sakta vår distans. Men jag ska försöka ge mig ut på en runda nån dag efter jobbet där jag kan ta ut mina löpsteg lite bättre än när Vilja är med. 

Men utöver dessa bilder så har vi hållt på här hemma på vår lilla altan. Vi har vertikalskurit gräsmattan, toppdressat den, stödsått gräsfrön och så lagt på årets första gödsel. Nu hoppas jag på en fin gräsmatta till sommaren. Sopat undan massa löv och sand (ännu har inte fastighetsägaren kommit och sopat upp vårt grus). Och så har vi grillat lunch och bara haft det härligt i en varsin solstol medan barnen har lekt med många av alla barn som bor här på våran gård.

Nu är tjejerna nattade och jag ska krypa ner i soffan och läsa lite innan jag sen gör kväller själv. Arbetsdag imorgon igen efter 4 dagar hemma! 
 

Kommentera här: