Dags att fixa lilla passagen

Till helgen gjorde vi i ordning på vår altan. Så när som på några avsaknade möbler och vi båda kände oss nöjda. 

Men så satt jag i köket igår och tittade på vår lilla passage, som är mellan vårt kök och altandörren och tänkte att den behöver fixas. Och jag kan lova er att det var mer rörigt i passagen innan jag tog kortet. Men det åtgärdade vi innan.

 
Och för att komma igång med den lilla make over'n så gällde det att smida medan järnet var varmt. Det vill säga; få med Rickard på allt jag tyckte!

Idag möttes vi upp utanför Barkmans Färg, Happy Homes i Eskilstuna för att köpa färg. Vit kulör såklart.

 

 
Får som alltid riktigt bra hjälp när vi är där och handlar färg. Och behöver jag mer färg så är det bara att ta med locket in till butiken så kan de bryta samma färg igen. Det är toppen. Jag är trots allt lite osäker på vårt denna lilla renovering slutar.

Vidare till IKEA. Inköp av en byrå, därav behövde jag färgen. Och så nya knoppar. Byrån Rast från IKEA är ju inte den finaste, men smidigaste. I alla fall i min lilla passage efter gårdagens alla mätningar. Dessutom fick en ny enkel dörrmatta följa med hem också.

 
Nu ska jag vänta hem Rickard så jag får täckpapp till golvet. Vardagsrummet får agera måleriverkstad för en stund medan jag målar. Men först får ju han skruva ihop den så gott som möjligt.

Sen väntas allt lull-lull. Och det ser jag fram emot. Lite nytt ska ju såklart in. Men det skriver jag om senare!
 

Kommentera här: