Det där lilla extra

När jag hämtade Ninja i skolan idag så skulle hon helt plötsligt inte följa med hem utan hon skulle med sina två kompisar hem direkt efter skolan. Helt okej med spontant lek sådär. Så hon tog sin bilstol ur min bil och satte sig i deras bil. Och jag fick åka hem ensam. Men det dröjde ju inte så länge innan Vilja och Meja kom hem från skolan. Då passade jag på att unna oss en fika på Tuna Park.

 
Lagom mysigt att bara få rå om de två stora just nu. Ninja är ju underbar på alla sätt och vis, men om inte hon får som hon vill riktigt så blir hon bra sur. Vilket då blir att både Vilja och Meja ger sig för hennes skull. Men nu blev vi utan en bestämmande lillasyster för en stund!

 
Så vi passade på att strosa runt i butiker. Meja köpte nya solglasögon då hennes har gått sönder. Solglasögon är tydligen en förbrukningsvara för tjejerna.

Vidare in på BR där tjejerna snapade till sin pappa (från min mobil såklart) och frågade om de kunde få en Squishies var. Och efter mycket om och men (seg pappa på andra sidan) så fick de en varsin och vi hjälpte åt att hitta en till Ninja också. 

Och medan vi gick klart på köpcentrumet så bestämde vi oss för att göra en liten överraskning till Ninja. Lägga små lappar runt om på lite ställen så hon till slut skulle hitta sin Squishie.

 
 
5 lappar. Den ena ska vi sätta på dörren på utsidan när hon kommer hem (hon blir hämtat av Rickard när han slutar jobba om en stund) sen så ligger det 4 andra lappar på lite olika ställen. För att avsluta med att titta på sin säng som Meja har bäddat. För där står påsen med hennes i. 

 
Jag gillar denna typ av grej. Tjejerna älskar när vi gör såhär mot dem. Har hänt tidigare. Och det började för länge sen när Rickard fyllde år en gång. Då hade han 7 presenter att hitta på olika ställen hemma. 

Eftersom det är meningen att Ninja ska läsa sina lappar själv så var jag tvungen att skriva korta enkla meningar så hon förstår vart hon ska leta. Jag funderar på om vi andra ska gömma oss i hennes säng också. Så får hon leta själv, ja kanske med hjälp av sin pappa då. 

Det blir det där lilla extra i vardagen. Sånt man kanske inte annars gör. Vi behöver bli mer duktiga på att uppskatta varandra lite extra.
 

Kommentera här: