My sweet deli

Jag fick chansen att testa Strawberry Cheesecake från Dr Oetker via Smartson.

 
En mycket liten kaka som ändå skulle räcka sex personer. Så jag bjöd över min mamma på en kopp eftermiddagskaffe och dukade fram kakan.

 
Då hade den stått i rumstemperatur i 2 timmar och 45 minuter (rekomenderad mellan 2-3 timmar) för att tina. Men ändå så var kakan lätt frusen fortfarande, vilket fick barnen att inte riktigt gilla den så mycket. Och att dela kakan på sex personer gick väl an då tre av personerna var barn. Det blev med andra ord inte stora bitar var av kakan.

 
Men kakan i sig var lagom söt. Lite syrlig, vilket jag gillade med kakan. Själva kakan i botten var inte så smakrik som jag hade hoppats på. Kakan är helt klart något jag kan tänka mig köpa, men då i vetskap att den måste stå ute lite längre än 2 timmar och 45 minuter.

Jag gillade kakan, min mamma gillade kakan, Rickard gillade kakan men barnen var ändå lite skeptiska eftersom den trots allt inte riktigt hade tinat fullt ut trots tiden.
 
1 Bea:

skriven

Kan bara hålla med. 6 timmar efter vi tog fram den var den helt upptinad och gick att skära i utan att det sprutade smulor. Vi hade ju tagit halva redan innan i fruset stadium, så bara andra halvan som fick tina vidare.
Då testade sonen den... och ville ha en egen nästa gång 😋 Vältinad..! För god var den 😊

2 Vicki:

skriven

Såg god ut med alla dessa jordgubbar :-)

Vicki

Kommentera här: