Utemys med en pigg tjej

Det var helt klart en pigg tjej som vaknade idag. Skönt kan tyckas då hon gärna sätter sig och leker själv än att sitta fast på mig!

Vädret är ju hur fint som helst här hos oss. I skrivande stund visade termometern 16 grader i solen. Så jag och Ninja gick ut i lekparken en stund. Tyvärr har de tagit bort vår lekpark på baksidan av huset så vi gick ut på framsidan. Vilket är en riktigt tråkig lekpark precis utanför oss. Enbart en sandlåda, en snurrplatta och en kompisgunga. Men Ninja var nöjd i alla fall!

 
Jag tog med mig en kopp kaffe ut och Ninja tog med sig en flaska bubbelvatten. Och så snurrade hon. Så mycket att hon nästan blev illamående. Så då bytte hon till kompisgungan istället. Jag gjorde fart och hon hoppade av. Hon gungade lite fint och hon gungade lite högt.

 
Hon nöjd av att vara ute i solen. Och hon hade nog kunnat varit ute längre ifall det inte var så att hon blev sugen på frukt. Så hon tog sista gunget i gungan innan vi gick hem! Nog för att hon njöt av att jag var med ute, men hon saknar allt sina systrar som är lite roligare att ha med sig ut i lekparken.

 
Inne satte hon sig i soffan medan jag skar upp vattenmelon och jordgubbar till fruktstunden. Nu tittar hon vidare på tv.n och jag ska alldeles strax göra mig klar. Ninja ska köras till Rickards jobb, då de ska ha en lunchdejt idag. Så får jag åka vidare till stan och möta upp min gamla kollega för lite lunch. Som jag har sett fram emot det hela veckan! Det blir en bra start på denna oplanerade helg!
 
1 Bea:

skriven

Men så härligt det såg ut :)
Här ska det bli 13 grader idag, men snön ligger fortfarande kvar. Så ett tag kvar innan man kan sitta ute, annat än på ett lutande altandäck på baksidan (det har slagit sig på nåt sätt)
Trevlig helg <3 Kram

Kommentera här: