22a muggen i samlingen

Mumindagen; till minne av Tove Jansson

Idag fick jag chansen att köpa en specialmugg från Arabia hos Iittala Outlet. Mumindagen som firas i samband med Tove Janssons födelsedag fick i år en riktigt fin mugg!

 
Jag och tjejerna kom fram till Skultuna strax efter klockan 10 på förmiddagen och då var det kö. Enligt väktaren (som tydligen var inkallad för säkerhetens skull) har det varit ständig kö sedan de öppnade klockan 08.00. Men en tjej från buktiken kom ut och lämnade en biljett till mig som gjorde att jag fick möjlighet att köpa en. Ångrar dock lite att jag inte tog två.

 
10.53 hade jag betalat och vi var på väg ut igen. Trafikkaos på parkeringen då vissa parkerade lite tokigt, men vi kom ut tillslut och kunde rulla hemåt igen. 

För mig blir detta den 22a muggen i samlingen. Det har blivit ett par stycken genom åren och jag älskar att servera kaffe till mina gäster i dessa färgglada mönstrade muggar. 

 
Vi får väl se vilken mugg som blir den nästa till inköp. Dock måste jag prioritera nya dricksglas.. Det går tydligen åt lite nu och då här hemma!
 
1 Johanna:

skriven

Wow vilken samling och skönt du fick tag i en mugg!

Trist när folk inte kan parkera som de skall...

nej hon var inte med på rixfm i kristianstad heller, men det var många andra bra artister, men tyckte det var rätt tråkigt, det var för mycket prat mellan artisterna...

Kommentera här: