Sega mornar

Vi behöver börja vända tillbaka vårt dygn lite bättre. 

Med tanke på skolstart på måndag men det är bra svårt när vi haft en alldeles fantastisk sommar med sena sommarkvällar med vänner och lugna mornar med gos i sängen eller soffan. Inga måsten och bara tar dagarna osm de kommer. 

I över en veckas tid har Rickard nu jobbat och det har inneburit att han kommit in med kaffe på sängen klockan 06.15 varje dag. Vissa dagar har jag druckit upp kaffet och somnat om, men vissa dagar har jag tagit mig upp och gjort mig i ordning innan tjejerna ens kommit upp.

Idag var dock en seg dag. Lagom till att Rickard skulle gå ut genom dörren så kom Ninja upp. Så jag bad henne att komma och lägga sig i sängen med mig en stund. Och så somnade hon.

 
Med en väldigt tjock tröja på sig dessutom. Lustigt eftersom hon på kvällen säger att det är för varmt att sova med pyjamas.

Nu har tjejerna dock ätit frukost men sitter fortfarande i soffan med pyjamas på sig och gör inte många knop. Har inte hört något från Vilja, men jag antar att hon är vaken och har det riktigt gott med mormorn. Själv har jag inte gjort något åt mig själv ännu heller. Håret står åt alla håll och glasögonen sitter fortfarande på. Och ännu har jag inte bestämt hur vädret faktiskt blir idag. Det är mulet men solen vill igenom. 

Men vi har inga planer just nu så vi har inte så bråttom heller. Men jag måste helt klart ta tag i det här med våra rutiner. Ninja ska dock också få sova hos mormor denna vecka nån dag så vi får ta det efter det helt enkelt!
 
1 Beatrice:

skriven

Imorse vaknade sonen INNAN jag skulle väcka honom för att ta medicinen..!
Fast det kan ju ha att göra med att det var spännande: för lite oplanerat så bestämdes det att tjejen skulle komma hit redan idag, istället för att vi åker på lördag till henne.
Hon stannar till imorgon - ska bli roligt att få träffa henne ikväll, då dom är på stan nu ett tag och chillar efter att han mött upp på busstationen <3

Ska bli skönt med rutiner, även om jag är lite orolig över om hans mage ska palla allt kring skola och så...

Ha en fin dag!
KRAM

Svar: Men åh va härligt ❤️ Hoppas ni alla får det alldeles underbart!!
Ja, rutinerna vill jag tillbaka till. Kroppen (och huvudet) skriker efter det nu!
Kram!
Marie

Kommentera här: