Sommarshopping när det är som bäst

Till mitt försvar så var det halva reapriset på första stoppet!

När man får mejl efter mejl från Stadium (adlink) så måste man till slut passa på att handla. Speciellt när de erbjuder halva reapriset. Tänkte ju först hitta något till mig själv. Nya träningskläder ger mig ofta en kick till att börja träna igen. Men jag hittade inget till mig själv, det vill säga, jag fastnade på alla barnkläder och hittade då en hel del till dem istället.

 
Nya gympakläder till den kommande terminen. Nya gympaskor fick också följa med till Meja och Ninja. Och tydligen en varsin jack till Meja och Ninja medan Vilja fick en ny gympapåse. Allt som allt så hamnade jag på en summa av 48 kronor i snitt per plagg. Det tycker jag är riktigt bra sommarshopping!

Vilja fick ju dessutom presentkort när hon fyllde år så hon ville ju genast shoppa lite kläder. Nya byxor, en blus och en tjock kofta följde med henne hem. Nöjd och såg helt klart ut om en 10åring gick hon sen och betalde helt själv. 

 
Det här med att sitta utanför ett provrum börjar bli en vana. Nu är snart tiden kommen till att jag inte får köpa kläder själv till henne. Utan hon kanske ska bestämma själv. Men så länge hon godkänner det jag handlar så kanske det funkar en stund till.

Alla tjejer hade ju dessutom kvar semesterpengar också så Meja och Ninja passade också på att handla lite till sig själva. Trots att meningen med besöket på Tuna Park igår var för att köpa present till tjejernas kompis Linnéa som fyller år idag och har kalas klockan två. 

 
Så känns som att tjejerna gick från Tuna Park som vinnare och jag helt utan något inköp till mig själv. Kanske får jag ta en egen shoppingrunda en annan dag. Alldeles till mig själv!

Kommentera här: