Andra advent

Om man blundar riktigt hårt och lyssnar på regnet som smattrar mot fönsterblecket utanför så är det svårt att tro att det faktiskt är den andra advent idag. 15 dagar kvar till julafton. Det är riktigt grått här hos oss och jag gör allt för att få lite julstämning i alla fall.

 
Andra advent är som tradition julmarknad här i vår lilla stad. Kanske inte en julmarknad som jag går hem med flera påsar på händerna, men nog kommer det hem en eller två tomtar från vår alldeles egna Rolf Berg. 

Men innan vi kommer oss iväg så måste jag fixa och dona lite här hemma. Och medan jag gör det så sitter Rickard i soffan och barnen pysslar. Ljusen lyser lite här och där här hemma. 

 
 
Till och med bilderna blir mörka då det gråa utanför tar över ljuset. Tänk om vi bara hade lite snö. Så mycket ljusare allt skulle vara då.

Andra advent innebär också ett inköp på Mio Möbler och hockeymatch för Viljas del. På hemmais dessutom. Vinterskorna är framplockade och jag ska hålla mig varm nog för att inte frysa. 

Det är andra advent och vi gör det till en familjedag ❤
1 Beatrice:

skriven

Grått och regnigt här uppe med. Och snorhalt ute! Isen ligger blank på trottoarer och torg, så ingen julmarknad för oss idag.
Kom rätt bra med snö tidigare, men den verkar nu regna bort :(
Så tänder ljus inne, sambon ska göra piroger med köttfärs & ris i... perfekt middag.

Ha en fin andra advent <3
KRAM!

Kommentera här: