Lånad familjetid

Det är inte lätt att få familjetiden tillsammans att gå ihop med alla våra aktiva barn. Än värre med tanke på att Vilja försöker sikta så högt hon kan. Fler träningar från och med nästa vecka, om jag minns rätt. Det innebär att vi knappt hinner med något annat än barnens träningar och deras matcher på helgerna. 

Men ibland kan man låna familjetid. Det vill säga; att man väljer själv att inte låta barnet/barnen träna för att faktiskt göra något roligt ihop. Och det gjorde vi idag. Vilja fick stå över sin hockeyträning.

Tjejerna, inklusive Ninja, hade basketträning idag. Den inkräktar egentligen inte på familjetiden eftersom tjejerna själva går från skolan till idrottshallen där träningen är mellan 16.00 och 17.00. Så vi hinner dit lagom när träningen har börjat. Är så otroligt tacksam över att Ninja får vara med och träna då hon utvecklas så himla mycket på deras träning. Till skillnad från hennes egna träning (som är mer som bollek.)

Så efter träningen tog vi oss till Tuna Park en snabbis. Jag saknade nämligen en röd tröja. Men det hittades och vi kunde käka en middag innan det var dags för kvällens nöje; handbollsmatch.

 
(en del av det röda havet)
 
Guif's herrar tog emot Skövde och de hade gått ut med information om publikmatch. 3401 st åskådare på läktaren då entrén var gratis. Det blev en riktigt spännande match som slutade med vinst för vårt hemmalag. Vilket var riktigt härligt att se. Härlig stämning och vi hade riktigt glada barn.

Lagom övertid för barnen idag. Men lyckliga. 
Vi tar oss en familjekväll redan på fredag när det nalkas hockey i grannstaden.
1 Bea:

skriven

Och ni har ändå 3 barn..! Jag har bara ett. Eller två, typ... Räknar sambon som ett barn ibland 😂
Här är det dock bara katten som vill göra nåt kul med mig numera - som att jag serverar honom mat + tittar bort då han mördar snören på julklapparna 😋

Men en röd överdel måste ju jag åxå införskaffa inför julen. Mañana mañana 😎
Kram och god natt

Kommentera här: