Till mig, för mig

Okej. Jag prioriterar familjen. Kanske på tok för mycket och har väl faktiskt börjat insett det själv. Så med små små steg så tar jag mig fram till mig, för mig.

Jag har nämligen passat på att utnyttja mitt friskvårdsbidrag (för år 2018) med att köpa en PT-online, med personligt kost- och träningsschema via CRfitness.se
Tänk vilken investering i mig själv har jag valt att göra. Deras Girls night tog mig till helt andra funderingar och värderingar. 

(bild lånad från CRfitness.se)
 
Nu ska jag bara våga öppna länken till hälsoprofilen inför denna utmaning. Den skrämmer mig. För allt det här med träning och hälsa skrämmer mig. Och det är något jag behöver jobba på. 
Sen ska jag välja startdatum som den 7 januari. Då sätter jag i gång med 12 veckors hjälp. Pepp. 

Jag skulle dessutom logga 4 dagar med min egna kost också. Nu kan jag ju tycka att jag äter skapligt bra i vanliga fall. På vardagar kanske. Jag är inne på loggdag nummer 2. Arbetsdagar är helt klart mycket lättare än helger. För oftast är ju våra helger mer kaosartade än en vanlig arbetsdag. Men i alla fall. Jag loggar.

Dessutom. Håll i er nu. Så har jag börjat träna lite smått. Dock på omänskliga tider. I torsdag tog jag och min kollega ett eftermiddagspass på gymmet vi har på jobbet. Och igår tog vi oss ett morgonpass. Redan 05.45 stod jag på löpbandet för att värma upp. Galet. Jag vet. Men det var riktigt skönt när det var gjort sen. Och idag har jag slagits med träningsvärk. Överallt i min riktigt otränade kropp. Men vet ni; På't igen imorgon. 05.45 på gymmet tillsammans med mina två kollegor. Vi blir ju ett bra team kan jag tycka. 

 
Jag gör detta för min skull. För att orka med alla dessa galna vardagar vi har med jobb, barnen, skolan, träningar, matlagning och så vidare. Det där som kallas livet. Orka vara den där power-kvinnan som jag faktiskt är till mina tre små barn. Och för min make förstås. 

Hur som. Jag är redo. Redo för att börja prioritera mig själv. Kanske under omänskliga tider på dynget, men då inkräktar jag inte på familjelivet allt för mycket. Med lite vardagspussel så ska vi få detta att funka för oss alla.

Ni får väl hänga med på min resa i den mån jag orkar. Detta kommer bli en egoboost för mig.

1 Bea:

skriven

Är det Anno du anlitat? Shapeuup.se?
Jag skulle sååå vilja börja hos henne, men vet inte var jag ska hitta orken. Och jag har ju inget friskvårdsbidrag att använda.
Men hon verkar grymt bra!

Lycka till ❤
KRAM

Kommentera här: