Dessa hantverkare del 2

Okej, glöm mitt förra gnälliga inlägg om hantverkare. För lagom när jag hade publicerat inlägger så knackade det på dörren. Serviceteknikern till tvättmaskinen stod där glatt med en ny motor till tvättmaskinen och fick ju såklart komma in och börja sitt jobb.

Jag hann lagom sätta mig vid datorn igen så knackade det på dörren igen. Där stod killen som skulle spacka hålen i sovrummet. Jaha, tänkte jag. Vad hade han då gjort när han var här förra veckan? Sen hade ju planen blivit att han skulle komma på torsdag och tapetsera. 

Men när jag helt plötsligt hade två hantverkare i lägenheten samtidigt fick jag panik och ringde Rickard. Så han fick snällt komma hit så jag fick fly fältet. Jag har lite svårt att vara hemma när det är folk som jobbar här. Så jag hann ju gott och väl ut med hundarna på en längre skogspromenad än vanligt och sen hämta hem Ninja från skolan och när vi kom hem så var både hantverkare och Rickard var borta.


 
Idag kommer killen och slänger upp tapeterna. Ja, slänger upp dem för nu är jag trött på det här. Sängen står redo mot väggen och när han är klar han vi dra ett steck över detta och låta sovrummet vara klart. 
Imorgon kommer hemstäd hit och städar. Eftersom hon egentligen skulle varit här igår, men med två hantverkare hemma så var det bra dumt att hon skulle städa samtidigt. Och så märkte vi att målaren inte städar efter sig så är det bättre att målaren kommer före hemstäd.

Vi tjejer skulle egentligen ha sovmorgon idag, då jag ska iväg på sjukgymnastik/motionssimning strax efter klockan åtta. Så jag lämnar ju tjejerna kvart i åtta och sen tar jag mina arbetstimmar mellan klockan 10 och 12. 

Nu är jag redo för dagen. Dags att koka ägg till frukosten och fixa med gröten. Gäller att starta dagen med bra frukost om jag ska orka simma en hel del om en timme ungefär! 

Önskar er en fin tisdag!
 

Kommentera här: