Utebliven sovmorgon

Det kändes så skönt att få ändra tjejernas tid i skolan till att de skulle börja klockan åtta idag istället. Själv har jag möten på eftermiddagen på jobbet, så jag valde att lägga mina två timmar mellan klockan 13 och 15 istället. Vilket då gjorde att vi tjejer fick sovmorgon. Det är ju lite väl jobbigt att kliva upp så tidigt varje morgon kan jag tycka. 

Men så var jag ändå tvungen att kliva upp innan Rickard ens åkt till jobbet då han var tvungen att ställa upp sängen igen. Igår skulle ju målaren komma och tapetsera om vår vägg efter olyckan. Men innan lunch hade han inte ens kommit.

 
Säng på högkant och allt bortplockat från väggen. Har medvetet haft kvar skruvarna i väggen då målaren inte ska spacka igen dem, utan se till att hålen förblir var där så jag kan sätta tillbaka spegeln och kroken till min klänning. 

 
Irritationen som uppstod när jag insåg att han inte varit hos oss innan lunch. För till kvällen var ju sängen tvungen att tas ner igen. Rickard försökte ringa företaget som ska se till att ett annat företag ska fixa till skadorna svarade inte på hela eftermiddagen. Vilket gjorde oss båda riktigt irriterade.

Men när jag kom hem efter ha hämtat Ninja, rastat hundarna och handlat lite snabbt. Så hade målaren varit där och fixat till i ett hörn. Alltså bara rivit skarven och spacklat sämre än jag själv skulle ha gjort.

 
Ingen lapp om när han återkommer nästa gång. Så det visar sig väl.. Hade ju förhoppningar om att det skulle bli klart redan igår, men kanske till i eftermiddag då.

Idag kommer egentligen inte Rickard ens hem innan jag stupat i säng sent ikväll. Han ska på hockey i Leksand med ett gäng grabbar. Men han var ändå tvungen att väcka mig tidigt. Inlindad i täcket fick jag kliva ut i soffan och dricka mitt morgonkaffe i mörkret (allt för att inte väcka barnen). Så ställde han tillbaka sängen på högkant ifall målaren kommer. Men sen får vi ha dialog så han kanske hinner hem innan han åker för att ställa ner sängen igen. Tyvärr så klarar ju inte min kropp av det, utan mina armar skulle ta skada och sängen skulle förmodligen gå sönder på vägen ner i fallet mot golvet. Ungefär.

Så idag är jag inte nöjd. Sovmorgonen uteblev och jag är redan inne på kaffekopp nummer två för denna morgon. Men det är dags att fixa frukost till tjejerna. Och till mig själv.. För idag ska jag åka och motionssimma när jag lämnat tjejerna. Fredagsfys före fredagsmys!

Ha en bra fredag kära ni!
1 Bea:

skriven

Ja, dessa hantverkare... Då vi bytte fönster kom inte montören dag 2 - för han for på ett jobb inne i stan istället 😒 Sedan dröjde det 4 veckor efter monteringen till slut var klar, innan vi fick fönsterblecken ute... Det regnade ju in mellan vägg och fasad 😡
Sen hur han kunde riva ner parabolen på baksidan av garaget 😳 Jag menar: det är fristående och ”långt ifrån” närmaste fönster.
Hoppas ändå slutresultatet blir bra för dig ❤️
Kram & trevlig helg

2 http://thewaytoahealthierme.blogg.se:

skriven

Uscha för hantverkare. Jag hoppas att det fixar till sig för er! ❤️

Kommentera här: