En god gärning och en krasslig tjej

Jag hade absolut ingen lust att kliva upp imorse när klockan ringde. Blundade hårt och önskade att det var söndag, men så var inte fallet så jag fick snällt kliva upp och göra min måndag.

Jag kom till jobbet och fick äntligen göra färdigt mina sista 25 meter med gula rosetter, för den här gången. För de rosetter som jag har gjort nu är till Eskilstuna, Torshälla ska ju få sina egna. Så gula rosetter kommer tillbaka lite senare, men jag tänker inte välja den färgen på banden i första taget sen. Det blev blåa band idag. Och blåa band är det inte så många rullar så det blir inte många meter totalt på så vis.

Efter jobbet unnade jag mig en god smörgås från konditori Amarant innan jag styrde bilen till sjukhuset för att lämna årets första omgång med blod hos blodgivningen. I och med att jag inte äter några mediciner längre (bortsett från Alvedon) så är jag godkänd som blodgivare i och med att det inte finns någon diagnos för mitt tillstånd. Ledvärk är det som benämns, vilket kan vara en typ av överansträning. Så lite drygt 10 minuter på britsen fick de ut den mängd blod de ville ha. Nya järntabletter ner i väskan och en banan i farten. Dagens goda gärning är därmed gjord!

 
För jag var nämligen tvungen att hämta hem en krasslig Vilja från skolan. Hon sa att hon hade ont i magen, men när hon kom hem så somnade hon och vaknade upp hur pigg som helst. Det blev lite galet med lunchen och middagen igår då Vilja hade en sen hockeymatch, så kan vara matrutinen som gjorde att hon hade ont. Hon har ju ätit som vanligt och leker med syskonen som om ingenting hänt. Och till skolan ska hon tydligen imorgon, enligt henne själv. Men ingen hockeyträning för hennes del idag i alla fall. Även om hon själv blev lite besviken, eftersom hon tycker sig vara frisk ändå.

Måndag är det ju och det innebär ju att Ninja har basketträning då. Ninja blir oftast kallad för Kidden i mina insta-stories så därav står det så i bilden nedan.

 
Och Rickard fick ta henne till träningen idag då vi valt att byta träningsplats för henne. Hon gick tidigare i Bollhuset (samma tid som tidigare) går hon nu istället i Hällby. En mycket bättre grupp, den lilla stund som Rickard varit där. Så vi ska få igenom att Ninja byter dit istället. Allt är ju klart, bara pappersarbetet inne på kansliet så! Tyckte dessutom att gympa-påsen (som den gjorts reklam för på Facebook) passade riktigt bra för Ninja när hon kilade iväg med skor och vattenflaska packad. 

 
Själv stannade jag hemma med Meja och Vilja. Som satte sig framför tv.n för att spela spel. Hockey såklart, i brist på egen istid skulle jag tro. Som de skrattar och har kul tillsammans. Var ju riktigt roligt att köpa en plattform (som vi gjorde i helgen, varit utan någon spelkonsoll under barnens uppväxt). Men nu vill de inget annat än att spela. Vilket både jag och Rickard också tycker är roligt!

Men tvätten kallas för min del. Torktumlaren blev ju klar så den tvätten ska ju vikas. Vilja ska göra läsläxa och Meja ska packa gympapåse. Så kvällen blir ju inte direkt lugn ändå. När kidden sen kommer hem blir det ett kvällsmål, i form av yoghurt och smörgås, innan hon duschar och vi gör oss redo för morgondagen.
 
1 Bea:

skriven

Älskar gympapåsen 😂😂😂😂
Säger väl sov gott redan nu 20.30, för gissar att det blir en tidig kväll här.
Kramiz

Kommentera här: