Jag hinner inte tänka

I vanliga fall är min hjärna fullt upptagen med att tänka. Tänka hela tiden och det är till viss del väldigt jobbigt. Men så glömmer jag ibland bort att tänka, det är precis som om allt bara tar slut. Men när allt väl kommer sen så gäller det att vara snabb med tankarna och sortera det som behöver sorteras och reda ut det som behöver redas ut.

I onsdags hade tjejernas hockeylag föräldramöte. Jag har ju valt att avgå som lagledare då jag kände mig väldigt illa till mods. Både i min egna roll och tankar och funderingar från andra föräldrar som tog lit hårt på mig. Så jag tog ett steg bak och väljer att hålla en god min för mina barns skull. Men mer än så orkar jag nog inte med ishockeyn tyvärr. 

I går var jag hos läkaren. Gick väl varken bra eller dåligt. Han förstod att min arbetssituation inte har blivit löst (trots att vi haft samma dialog från september) och att en uppgång på mer procent inte är aktuellt, så han sjukskrev mig 75% fram till 15 mars. Jag vill ju verkligen klara av att gå upp till 100%, men situationen säger något helt annat.
Idag hade vi möte på jobbet igen angående min situation. Det är inte hållbart och vi kommer ingen vart egentligen, men i och med en arbetsförmågeutredning så kan jag i alla fall klara mig något steg framåt hoppas jag. Ska ha både kontakt med sjukgymnastik och med en arbetsterapeut, förhoppningsvis via kommunhälsan också.

 
Men jag hinner inte riktigt tänka. Igår när jag stod i kassakön på affären så slog det mig helt plötsligt bara sådär att Meja inte får träna med den större gruppen tjejer längre. Vilket hon gjort den senaste tiden, men i och med föräldramötet i onsdags så gjorde tränarna klart för oss föräldrar att de stora är välkomna ner på de mindres träning, men då i roll som behjälplig tränare, men de mindre är inte välkomna upp till de störres träning. Så det kopplade som då i torsdags att Meja inte får träna måndagar och tisdagar längre. 

Än så länge har inte läkarbesöket fått plats att tänkas på i hjärnan. Men det lär väl komma lagom till helgen. Likaså kommer mötet på arbetet också få plats att tänkas på. Men just nu hinner jag inte!

Ninja sitter och väntar på att Vilja och Meja ska komma hem från skolan. Sen ska vi hämta Rickard på jobbet och sen åka och fira tjejernas kusin som hade kalas förra veckan, då Vilja tyvärr var på hockeymatch i Örebro. Men en snabb fika där i eftermiddag innan vi ska äta middag och sen bege oss till ishallen för att titta på hockeymatch. 

Men kaffe och en bukett med mixade tulpaner får denna eftermiddag att börja bra. Nu tar vi helg!
 

Kommentera här: