Den rastlösa själen

Det här med lugna och lata dagar hemma verkar vara mindre blott för min man.. Tidigare, innan jag fick mitt körkort, så gjorda han allt för att få vara hemma en helgdag och bara vara. För han jobbade liksom i veckorna. Men den tiden har ändrats och numera klarar han inte av en ledig dag hemma, utan att gå mig på nerverna.

Midsommardagen var inget undantag. Den rastlösa själen, som vaknade sent precis som resten av familjen. Ville genast hitta på något. Trots att de flesta aktiviteterna är skapligt stängda idag, eftersom ibland måste ju större delen av befolkningen faktiskt få vara lediga.

Men medan jag springer runt med håret åt alla håll, iklädd pyjamas och åt en tårtbit från gårdagens tårta till frukost så sätter han sig och bokar hotell i Borås och gastar åt resten av familjen och säger att vi åker om en kvart. Så rastlös är han.

Jag och lovar. 15 minuter senare sitter jag i bilen. Skapligt i ordninggjord trots allt, packad väska till både mig och barnen, och så den rastlösa förstås. Tänderna är borstade och tjejerna på glatt humör ovetandes vart vi skulle. Sån är min man.

Parken stängde visst klockan fyra idag. Men vi hann se allt vi ville sen. Till och med så vi hade tid över att åka det guidade tåget runt parken.

 
Djurparken hade dessutom fått massa bebisar av olika slags djur och det var ju riktigt mysigt att se älg-bebisar, häst-bebis och så vidare. Som tjejerna njöt över vår tid i parken. Vi åt lunch Savannrestaurangen. Smarriga pannkakor till mig och tjejerna medan Rickard tog sig en kycklingsallad.

Tjejerna hann dessutom leka i Simbaparken också. Likaså som de gjorde förra året. Jag passade på att ta en bild på dem, på samms ställer, i år igen. Kanske blir det så att vi måste åka tillbaka nästa år också?!


2018
 
2017

Men att komma till hotellet för att vila fötterna en liten stund och sedan upptäcka att restaurangen är ständ på grund av att det är söndag (fast på en lördag) gjorde mig lite sur. Men vi hittade ett hambugerställe, som faktiskt inte ens är värt att nämnas vid namn. Ni som följer mig på Instastory såg vart jag taggade oss. Men då var jag ju taggad. Men när vi hade fått väntat på maten i över 50 minuter, då är man inte lika taggad längre som småbarnsföräldrar vars barn redan druckit upp sin läsk och klagar på att de är hungriga. Så nej, riktigt kass service då det var uppenbart att den stundande fotbollsmatchen och alla dess öldrickande gäster var lite mer prioriterade.

Så fort jag fått i mig min mat, som dessutom kom senare, så gick vi över till närbutiken och köpte med oss lite godis till hotellrummet istället. Så nu tittar vi på barnkanalen och ska strax ta och släcka ner våra lampor. Imorgon är en annan dag. Kanske med lite mer öppet på flera ställen! Så den rastlösa själen kan få ro!
 

Kommentera här: