Måndagar är för värme och kaffe

Jag är inte mycket för att klaga när jag har ont i mina leder. Väldigt sällan vill jag ens prata om det. Rickard får dra det ur mig när jag har ont. Men han vet. Innerst inne så vet han, han vill bara att jag säger det själv. Men jag har svårt. Jag förtränger hellre det och lever gott så bra jag bara kan. 
Just nu är jag inne i ett skov, vilket gör mina dagar lite jobbigare än andra. Full dos av medicin i någon vecka så hoppas jag att skovet blir kortvarigt.

Men nog skrivet om det. Eller ja.. Måndagar är för värme. Värmebehandling med ris. En enkel behandling som jag fått via min arbetsterapeut som jag kan göra hemma. Då hon tyvärr har kö till sin egna parafinbehandling, men den ska jag få påbörja i höst sen.

 
Värmebehandlingen är riktigt skön. Kanske dock har jag en knepig skål för det blir en hel del spill med riset på golvet. Men det på bordet häller jag ju tillbaka i skålen. Nu ska jag ju då göra detta två gånger i veckan. Just nu i skovet är det riktigt skönt också. Samtidigt ska jag ju göra mina vanliga övningar med min lera, men just i skovet är det lite jobbigare. Så den uppgiften är jag lite sämre med just nu.

Idag fick även Ninja testa på min värmebehandling här hemma. Något hon gillade riktigt mycket. Även om hon stod för det mesta av riset som hamnade på golvet.

 
Måndagar är också får kaffe. Mycket kaffe. Vilja och Meja cyklade till fritids för ungefär 45 sen. Utflykt för Viljas del idag, Meja får följa med imorgon. Nu ska jag sysselsätta en liten Ninja också. Då kan det dessutom behövas mer kaffe. Ni som vet, ni vet! 

Ha en fin måndag!
 
1 Bea:

skriven

Huvva för dessa skov! Jag får ungefär liknande med min whiplash: lederna värker, huden värker...
Jag förstår också oviljan att prata om när det är ont. För åtminstone jag har mött en sådan ovilja att förstå, så då är det bättre att hålla käft typ.
Inte kul om någon frågar hur man mår, för att sedan rulla med ögonen och sucka att säga att man bara klagar jämt...

Krya på dig och det där med ris ska jag visa min Mor då hon kommer hit idag! Shit så smart för hennes värkande händer.
Kram på er & skål med kaffekoppen! <3

Kommentera här: