7 dagar kvar och nya skor till mig själv

Idag är det alltså en vecka kvar tills jag vid detta tidpunkt bör vara i alla fall ovanför Spanien. Är fortfarande inte riktigt helt säker på varken när vi lyfter eller landar. Men där omkring är jag i alla fall. 7 dagar kvar alltså!

I fredags unnade jag min nya vita sneakers från Stadium (adlink) inför den kommande resan. Tänkte att jag skulle enbart ha ett par skor med mig. Och då bör dem vara sköna och skapligt snygga också. I bästa fall kan jag ju alltid köpa nya skor när jag väl är där nere också.

 
Dessa, Nike W Tanjun (adlink), tycker jag själv lär passa bra till både jeans och kjol som ska packas ner i resväskan under veckan. Väldigt lätta, tunna skor och jag har ju än så länge bara gått med dem inomhus för att känna av dem lite, utan att få skavsår. Jag var dock tvungen att köpa vita ankelstrumpor också, då mina mörka med trevliga mönster på lyste för mycket igenom. Så 7 par strumpor fick följa med hem. Vita till mig då och så köpte jag svarta till Rickard i och med att han har svarta skor. Så check på skor och strumpor till mig och resan.

Bör lägga ett öga på bikinin också. Om den fortfarande passar faktiskt. Inte för att jag ska bada i havet (vilket jag egentligen vill eftersom jag aldrig har gjort det) men för att kunna ha på stranden eller terrassen. Fick nämligen veta att vi bör få det ungefär 22 grader på måndag när vi landar. Och det tackar jag inte nej till.
Speciellt inte när vi vaknade upp till ett snöigt Torshälla igen.

 
Det var tre mindre nöjda tjejer som fick klä på sig vinterkläderna när vi gick till skolan tidigare idag. De som längtar till att få ha vårkläderna på heltid istället. Dessutom ska det vara kallt hela veckan sägs det. Så det betyder att jag längtar lite extra till Spanien just idag. 

Men nu ska jag fortsätta förbereda mig inför den kommande resan. Försöka ta mig in till stan och kika på lite nya shorts också. För kjol är ju inte det enda jag vill ha på mig i värmen!
 
1 Bea:

skriven

Åh, vad härligt det skulle vara att åka till värmen just nu! Vi hade -15 igen imorse och fortfarande 2 meter höga snövallar....
Men bara gilla läget ;) Det är ju myggfritt i alla fall *hahaha*

2 M K:

skriven

Jag är också lite avis. Jo jag HAR nyss varit ner till värmen men mycket vill ha mer säger de 😉 klart du ska passa på att doppa dig. Eller är det för kallt än kanske? Fotbad iaf. Min svägerska från Göteborgs skärgård säger att så länge man doppar hela sig under vattenytan så blir man inte sjuk för saltet rensar ur. Så jag var noga med att doppa precis hela mig när jag badade i Atlanten och jag blev inte sjuk heller. Kände iofs av öronen vid hemresan på nedflygningen men nässpray hade nog löst det problemet om jag tänkt på o ta med det.

Svar: Det sägs vara ca 22 grader när vi kommer dit på måndag. Vet ju dock inte hur länge det varit varmt nog för att värma vattnet. Men ska försöka doppa mig i alla fall 😜Antar att jag också lär vilja tillbaka så snart jag kommit hem igen. Men nästa gång tänkte vi ta med oss barnen så det gäller att spara lite till!
Marie

Kommentera här: