Påskledigt

Idag går dessa påsksöta tjejer på ledigt. I hela 10 dagar får de vara lediga från både skola och fritids. Och jag hoppas att de ska ha det alldeles fantastiskt härligt på sitt lov. Den ena har lite läsning att göra och den andre har lite matte att leka med. På egen begäran från deras fröknar. Jag blir stolt!

 
Idag har jag faktiskt orkat mig in till jobbet en sväng. Hälsat på några kollegor och tittat på alla fina blommor som mina kollegor så duktigt odlat i växthuset. Även om det var härligt att åka dit en stund så var det faktiskt skönt att åka därifrån också. Nya tag om 11 dagar.

 
Hann dessutom åka in till Forex och köpa lite Euro tillsammans med Rickard. Nu är vi snart resklara. Rasta hundarna hann jag också med och så hämta mamma på jobbet för en snabb handling innan det var dags att hämta Ninja. 

 
Och idag fick hon äntligen ta med sig sina två kompisar hem. Som hon har längtat! Vi stannade till på Hemköp så tjejerna fick välja sin egna mellis, vilket var populärt men dyrt. Sen hem för lek. Lek både ute och inne. För att avsluta med lite film och popcorn, lagom mysigt när man går på ledighet.
Nu är tjejerna ute igen för att vänta in tjejernas mamma som är på väg.

Vilja och Meja är nere på basketträning men slutar ju snart de också. Lagom bara hem och äta middag innan Vilja ska iväg på hockeyträning. Den sista innan cupen hon ska delta i med Team07 som är nästa söndag. Sen är hockeysäsongen över. Vilket vi egentligen firade igår med avslutning med hela klubben!

 
Men nu måste jag göra tjejerna redo för hemgång och så påbörja med dagens middag också!
Trevlig eftermiddag på er!
 

Kommentera här: