En stund på stranden

Vårt fantastiska väder fortsätter ju att skämma bort oss med varmt och soligt. 

Lagom när Vilja och Meja kom hem från skolan så ringde Ninjas kompis Lilly och frågade om de kunde leka. Så vi körde hem Ninja till henne för lek. Sen passade vi på att uträtta lite ärenden innan vi tog oss till stranden med lite picknick. Bara jag, Vilja och Meja.

 
Själv satt jag och njöt av deras härliga skratt och lek i vattnet. De träffade kompisar och fikade med mig på filten. Sådär lugnt och mysigt. Jag hann till och med blöta fötterna lite. Skapligt varmt i alla fall, men hade det inte varit så mycket folk så kanske jag faktiskt hade kunnat ta mig i vattnet. Så kanske nästa gång!

 
I lite drygt två timmar badade tjejerna innan Ninja kom dit med Lillys familj. Så det blev riktigt mysigt att se alla fem barn leka medan jag och deras pappa satt och pratade. 

När klockan närmade sig halv sex så tog vi oss hemåt. En sväng till Tuna Park innan vi kom hem och åt kvällsmat. Nu är tjejerna duschade och klara. De väntar i soffan på att jag ska komma och läsa från de nya böckerna vi har köpt. Så dags att släppa och lyssna på deras önskan!
 

Kommentera här: