Mindre än 65 mer än 60

 
Det vill ju så säga att det är 62 dagar kvar tills familjen åker på semester. Utomlands. Tjejerna har nedräkning trots att de inte har appen att kika i. Varje dag vet de exakt hur många dagar det är kvar. Så nog längtar de allt.

Och jag har en lista i mitt huvud inför resan också. Allt som måste göras och fixas innan. Konstigt nog behövs det dessutom handlas nya sommarkläder och sommarskor. Kanske funkar faktiskt inte badtofflor att ha på sig hela tiden. Så några fina ballerina skor måste handlas. Tanken är att vi alla åker i gympadojor (som kanske också måste uppdateras innan avfärd).

Men idag bockade jag för en annan sak i alla fall.

 
Jag beställde hem EU-kort från försäkringskassan till tjejerna. Jag och Rickard beställde ju våra innan vi åkte till Spanien men tjejerna har inga. Nog för att tjejerna egentligen borde ha haft kort när de åker till Finland, men och andra sidan så kan vi trots allt välja att åka över på den svenska sidan för att få vård om det behövs. Så som faktiskt Meja var tvungen att göra i somras när hon var i stugan med Rickard. 

Men nu tar det cirka 10 arbetsdagar innan korten kommer hem och då har hela familjen kort. Som är giltiga i 3 år. Nu har jag inga planer på att behöva använda korten när vi är iväg. Men en liten extra försäkring på sätt och vis.

Vi fortsätter räkna ner våra dagar inför avfärd och ni får hänga med i nedräkningen. Appen säger att vi måste boka platser på planet. Gäller att vi kommer överrens om vilka vi ska ha också. Det får väl kanske bli nästa check att bocka av.
 
1 Bea:

skriven

Är det såååå länge kvar? Tänker jag som barnen nu?
Annars är det ju inte länge innan det är dags att resa. 62 dagar går fort - om man inte är ett barn då vill säga *hihi*
Dom där korten kan vara bra att ha. Tror Mamma fick användning för sitt sist hon reste.
Ha en fin dag och fortsätt räkna ner ;)
Kramar till er <3

Kommentera här: