Mindre är 50 mer än 45

 
Vi räknar ner inför den kommande resan med jämna mellanrum. 49 dagar kvar. 
Vi bockar av att tjejernas kort från Försäkringskassan har kommit. De kom i fredags när vi var på vift.

Idag bockar vi för att vi har varit iväg och fixat pass.

 
Alla tre tjejer skulle ha pass. Viljas pass gick ju ut för 5 år sen så det behåller vi som minne. Men nu har vi alltså gjort pass till alla tre som nu kommer vara giltiga i tre år. Ninja blev lite grinig över att hon inte fick skriva sitt namn i den lilla rutan. Men till nästa pass får hon göra det. Meja och Vilja var duktiga och skrev sina egna namn. Så får de skriva på passen sen när de är klara.

 
Lagom till torsdag nästa vecka skulle passen vara klara.

Känner mig riktigt duktig osm faktiskt lyckats sköta allt det själv. Rickard är iväg på kurs med jobbet och kommer hem imorgon. Men det visste inte jag när jag bokade tiden för en månad sen. Jag tog bara första lediga tid för tre stycken samtidigt. Men med hjälp av en ifylld blankett, som två av Rickards kollegor bevittnade, så var det riktigt smidigt att åka in till polisstationen med tjejerna och få det fixat!

Nästa del att bocka av i planeringen blir att boka platser på flygplanet. Det skulle vi gjort för länge sen, men vi har inte kommit dit ännu! Lagom till att juni börjar så ska jag skriva ut Lollo & Bernie's kalender som de själva kan sätta kryss för var dag som går.. 
 

Kommentera här: