Livet händer, kaffe hjälper

Som jag njuter av en kopp kaffe här framför datorn. Lagom till att tjejerna har gått och lagt sig, alla sysslor här hemma är gjorda och jag kan slappna av. Då hjälper kaffe. 

 
Tidsomställningen gör att jag gärna hade krupit ner i sängen redan klockan åtta precis som tjejerna, men får försöka hålla mig vaken en stund till. Det var bra segt att kliva upp när klockan ringde idag, men när jag väl var uppe så var jag hur pigg som helst. Blir ni påverkade av tidsomställningen?

Det blev en skapligt produktiv dag på jobbet idag. Morgonmöte, förmiddagsmöte via Skype och så eftermiddagsmöte. Däremellan en hel del mejl. Men det är roligt. Känns härligt att faktiskt längta till jobbet, även om jag vissa stunder undrar vad jag gett mig in på, med glimten ögat alltså. Och därför känns det lite skrämmande att jobba hemifrån hela dagen imorgon. Fritids är stängt så jag blir inte ensam då Anna kommer ner till mig och vi jobbar tillsammans härifrån. Tjejerna får då leka tillsammans nästan hela dagen och alla fem ser fram emot att få äta frukost och lunch tillsammans. Då de kommer tidigt. Datorn är redan inkopplad på mitt nätverk här hemma så nog ska vi kunna jobba undan lite grann i alla fall. 

Så imorgon lär det gå åt kaffe här hemma. Livet händer, kaffe hjälper. Jag är tacksam över att vi kan jobba hemifrån så kan Rickard vara på plats på sitt jobb och på så vis så fungerar livet. 

Men nu är mitt kaffe slut, så då borde jag få krypa ner i sängen nu. Jag måste ju trots allt fortfarande gå upp tidigt imorgon, eftersom vi får besök tidigt och att jag faktiskt måste stämpla in på jobbet, hemifrån, redan innan klockan sju!
 
1 Bea:

skriven

Jo, jag påverkas av tidsomställningen. Blir lite knas i skallen några timmar dagar...
Och inte kan jag dricka kaffe så nära inpå sängdags heller. Det är enda gången jag i så fall känner av koffeinet och då kan jag inte somna.

Men var tvungen att ta en Alvedon nu, så hoppas det blir lite sömn inatt. Äter inga värktabletter numera, men Alvedon händer faktiskt att jag tar ibland.

Sov sött 😘
KRAM

Svar: Jag blir tyvärr inte påverkad av koffeinet i varken kaffe eller energidryck. Lite tråkigt faktiskt. Men då kan jag ju unna mig en kopp innan läggdags 😜
Skönt att bara gå på Alvedon. Jag är inne i ett skov så då blir det lite extra för min del!
Kram!
Marie

Kommentera här: