När helgerna får en annan innebörd

Att börja jobba igen är nog det bästa jag gjort. Dels för att faktiskt känna mig behövd och veta att jag faktiskt gör min del av samhället. Det innebär ju också att helgerna får en annan innebörd. Helg står för ledighet och vila, men det gäller ju tyvärr inte vår familj. Men känslan av att få komma hem en fredagseftermiddag, solen strålar in genom köksfönstret och Rickard kommer hem med en bukett blommor. Då börjar helt klart min helg lite bättre..

 
Kastade igång tvättmaskinen så fort jag klev innanför dörren. Vilja valde att stanna kvar på fritidsgården idag, annars är ju hon världens bästa tjej som startar den när hon kommer hem. Plockade i och ur diskmaskinen medan jag väntade hem resten av familjen.

Sen tog vi oss ner till affären för att handla lite mysig middag. Meja valde att dammsuga vardagsrummet och hallen medan vi höll på att laga maten. Alltå, vilket enkelt liv när vi faktiskt hjälper till här hemma!

Nu har Vilja och Rickard åkt iväg på hockeyträning. Först tänkte jag ta den biten, då det är träning med tjejerna för Viljas del. Men jag kände att jag vill vila lite. Även om jag nu känner mig skapligt kry från förkylningen, så är lite lugn och ro ändå bra!

För helgen är allt annat än lugn. 
Imorgon har vi samling i bollhuset klockan nio då Meja och Vilja ska köra säsongens första Easy Basket. Det vill säga två matcher. Vilja hinner dock bara spela ena matchen då hon har hockeymatch med grabbarna efter lunchen. För att på eftermiddagen kolla på när Ninjas tränare har basketmatch hemma i Stiga sports arena. 

Söndagen blir lite lugnare. Vilja har hockeymatch med tjejerna på förmiddagen. Och Ninja ska iväg på kalas hos hennes två kompisar på eftermiddagen.
Men det är såhär våra helger ser ut fram till våren ungefär. Men jag tänkte nog planera in en ledig helg för familjen och åka iväg på mys istället. Släppa allt här hemma för en stund. Det behöver vi alla ibland!

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen lägga mig i soffan och kika på när Meja och Ninja försöker sig på lite yoga här hemma på vardagsrumsgolvet!

Önskar er en trevlig helg. Vet ju inte riktigt om jag hinner kika in här under dessa dagar!
 

Kommentera här: