Seriepremiär för stadens hockeylag

Tidigare ikväll var det seriepremiär för stadens hemmalag i ishockey. Match på hemmais i ett härligt derby. Och som vanligt så tycker sig Ninja att hon kan somna i min famn redan första perioden. Allt hon vill är ju egentligen bara att se grabbarna åka ut på is. Kanske en hockeyhälsning om man har tur, men idag räckte det med att se de första 10 minuterna i första perioden innan hon lutade sig över mina ben och somnade.

 
Fick lyfta upp henne mer i famnen och se klart första perioden. Men när klockan ringde väckte jag henne och vi tog oss hemåt. Rickard åkte egen bil till ishallen då han och Meja åkte direkt från Mejas handbollsträning. Så Meja och Vilja blev kvar i ishallen med Rickard och han håller mig uppdaterad med mål genom snapchat.
Ninja har somnat i soffan eftersom hon ville titta tv tills hon somnade. Eftersom jag inte läste ur vår sagobok ikväll då systrarna inte är hemma. Jag ska ta mig lite ork att lyfta in henne till sin säng. Men än så länge kan hon sova här bredvid mig.

 
Jag har tagit mig ett litet kvällsmål i form av en Barebells med smak av hasselnöt och noguat. Perfekt att stilla kvällssuget på något gott. Det, tillsammans med en kopp grönt te. Tända ljus och utslagna liljor som mamma köpte till mig i onsdags förra veckan. Doftar ljuvligt och ger en skön känsla för kvällen.

Dock vill min tvättmaskin tömmas på tvätt och hängas upp. Som jag ligger efter med tvätten efter flera dagar på vift. Men det är vardag också. Är en tvättkorg i en barnfamilj någonsin tom? 

Snart väntar jag hem resten av familjen. Då kan jag med gott samvete gå och lägga mig. Det här med att kliva upp klockan 05.00 för en arbetsdag full med nya saker. Det tar på mina krafter!
 
1 Bea:

skriven

Jag tror aldrig en tvättkorg är tom. Det är någon som smyger in om natten och fyller på den hela tiden, som göken lägger ägg i andras bön.
Och sen att kliva upp 05.00 ja... Här skriker sambons väckare igång 04.30 och han åker 05.00, så... Jag borde nog sova nu, va?!
Nattigott ❤

Svar: Tidiga morrar gör mig inget egentligen.. Bara det är jag inte orkar vara vaken så länge på kvällen 😂
Marie

Kommentera här: