Vardagsmåndag

Trots att jag inte stämplade in på jobbet klockan 06.30 imorse så stämplade jag ändå in, arbetsmässigt, klockan 06.30 fast hemma hos Anna. Redo för att se hur man jobbar hemifrån för en stund. Och att ha en sån förmån tycker jag är riktigt bra. Jag har känt ett olust inför att jobba hemifrån. Jag vill ju gärna vara på min arbetsplats när jag arbetar. Men när vi sedan stängde ner våra datorer klockan halv elva för att åka in till jobbet så hade vi trots allt jobbat riktigt bra. Väl på kontoret så flöt jobbet på riktigt bra, men det var skönt att stämpla ut halv fyra för att åka hem.

För väl hemma sen har det inte varit lugnt en enda sekund ungefär. Hämtade Meja och Ninja i skolan och skyndade oss hem för att laga middag. Vilja och Rickard åkte iväg på hockeyträning. Meja gick upp till Anna för att leka med tjejerna medan jag och Ninja åkte till basketträningen. Det var en lycklig Meja som slapp sitta på någon av systrarnas träning och håller tummarna för att hon får gå dit nästa vecka också. 
Kom hem efter träningen och kastade Ninja i duschen medan jag själv fixade med disken som blev kvar efter middagen. Rickard och Vilja kom hem från sin träning innan Meja glatt kom hem.

Lite läxläsning så kunde alla tre tjejer gå och lägga sig i vanlig tid och jag kunde göra kväll.

 
Sminket borta och linser urtagna. Ansiktet insmort med nattkräm och jag sitter i skrivande stund och äter kvällsmål. Dagens sista måltid, som ikväll bara blev en Barebell och en kopp te. Ska ta och krypa ner i soffan och läsa lite. Vilja är så duktig på att läsa så jag blir lite inspirerad av henne. Men boken som jag läser är inte alls bra, men måste ju ändå läsa ut den. Och uppföljaren förstås. Så lika bra att få dem lästa så jag kan köpa nya böcker.

Imorgon är det en ny dag. Arbete, träning för barn och för att sedan stupa i soffan. Älskade vardag!
 

Kommentera här: