Lekparkshäng

Gårdagskvällen med min kusin gav mig en aningens huvudvärk när jag vaknade imorse. Dessutom en smygande träningsvärk i mina armar efter gårdagen armpass på gymmet. Ingen vidare start på morgonen med andra ord.

Men det rätade till sig riktigt bra ändå till slut. Tjejerna kom in och frågade om jag ville följa med dem till den nya lekparken i vårt område. Den ligger i skogen och jag vill inte att barnen är ensamma där. Så jag klädde på mig och tog med en kopp kaffe. 

 
Det kändes skönt att ha en ledig lördag med barnen. Jag åkte linbana med barnen i knät. Jag klättrade upp i den nya rutschkanan och åkte ner. Kan upplysa att man inte glider så bra med jeans. Men tjejernas tjöt av skratt och det värmde mig hela vägen in i hjärtat. Vilket behövdes eftersom det blåser väldigt mycket här hemma. Rickard skjutsade fart på tjejerna i linbanan och klättrade med tjejerna i klätterställningen. 

 
Jag är tacksam över att tjejerna har sina vänner här nära. 

 
Efter en timme i blåsten och leken så valde vi att ta oss hem igen. Lekparken är ju inte helt färdig, så vi får ta oss dit allt eftersom. Kaffet var slut ändå och kläderna var sandiga. 

Nu har vi ätit lunch och ska bege oss iväg för att köpa lördagsgodis!
Eftermiddagen och kvällen spenderas killfritt då Rickard åker iväg med vänner. Jag och tjejerna ska ta oss in till deras tränares basketmatch klockan fem. Sen blir det mys hemma i soffan!

Ledig lördag när den är som bäst!
 
1 Bea:

skriven

❤❤❤❤❤
Bra med emojis då ord egentligen är överflödiga.
Kram

Svar: ❤️
Marie

Kommentera här: