Mamma och Vilja-dag

Idag är det utvecklingssamtal för hela mellanstadiet på tjejernas skola. Det innebär att alla dem eleverna är lediga och att man bara kommer till skolan under sin utsatta samtalstid. Självklart så får ju de barn som har behov, vara på Öppna verksamheten. Vilja fick välja. Hon valde att vara hemma med mig idag.

 
Vi tog oss en morgonpromenad till skolan för att lämna Meja och Ninja. De har vanlig skoldag som de dessutom vill vara på fritids efteråt. Meja går därför ner till basketträningen direkt och Ninjas fritids skulle vara i gympahallen tills Meja lagom kommer ner. Så jag och Vilja ser till att vara där nere lagom till strax innan fyra. 

Vilja har samtalstid klockan tio på förmiddagen. Så man känner lite låst till att vara hemma. Men det är ju lagom för mig att fixa med både tvätt och disk innan samtalet. Och i skrivande stund dricker jag en kopp kaffe. Vilja själv sitter och spelar på sin mobil i soffan.

Efter samtalet måste vi handla lite. Sen hem och förbereda matlådor och annat fix. Eftersom Meja och Vilja har basket mellan klockan 16.00 och 17.00 så står farmor redo utanför gympahllen klockan 17 för att hämta upp Vilja och köra henne till ishallen där Viljas hockeyträning börjar klockan 17.50. För själv måste jag vara kvar hemma då Ninjas fotbollsträning börjar 17.30. Rickard, jobbar över idag. Så jag är tacksam för all hjälp vi får. Och när Ninjas träning är slut så sätter vi oss i bilen och åker in till ishallen för att kolla på kvällens träningsmatch med vårt herr-lag. Linden mot Fagersta.

Vilja äter med andra ord sin matlåda i bilen och måste därför ha med sitt ett mellanmål till att äta efter träningen. Eller om hon vänder på steken. Ett mellanmål mellan träningarna och matlåda efter. Det visar sig. En kall pastasallad ville hon ha i alla fall.

Men det är långt till eftermiddagen. Vilja ville hinna med en runda på Tuna Park också. Tror hennes shoppingsug är stort då hon fortfarande har presentkort kvar från då hon fyllde år! Hur som helst så ska vi ha en mysig jag. Jag och Vilja ❤
 

Kommentera här: