När horoskopet blir en käftsmäll

Jag har alltid varit den som läser horoskopet i dagstidningarna men aldrig har de faktiskt påverkat mig. Vi är ju ett antal människor födda i samma stjärnteckan. Alla kan ju inte vara i samma situation som innebär att ett horoskop passar in.

 
Men för första gången har ett horoskop kunnat varit riktad enbart till mig (eftersom jag tror att jag är den enda i världen i min situtation.) Oktobers horoskop i ELLE kom precis som en käftsmäll. Precis så som min verklighet är just nu. Även om horoskopet avser oktober enligt ELLE så är det just nu det infaller på mig.

Tvillingen 21/5-20/6
"Mycket den här månaden kretsar kring ett enda beslut som du är på väg att ta. Det kanske låter väldigt dramatiskt, men faktum är att det här beslutet kan komma att påverka många delar av din framtid. Den blir en hel del sena kvällar där du ältar fakta som är till fördel respektive nackdel för ditt beslut. Under mitten av perioden passar det bra att resa bort någon vecka eller en längre weekend."

Och tro mig. Precis så är det. Även om det för mig är flera beslut i ett och samma ämne. För ett beslut är redan taget och det arbetas, utvecklas och slutförs precis nu. Men till följd av detta beslut så tillkommer andra beslut. Beslut som jag förmodligen inte går ut som vinnare. I ryggen har jag dock det första beslutet som jag anser mig vara vinnare i.

Och sista meningen i horoskopet. Jo, det blir en helg i Tallin, Estland. Där väntas spa-hotell och ungefär 50 timmar med bara min make. Han som stöttar mig i alla mina beslut. Även om han inte gillar alla mina tankar och känslor inför mina beslut. Men han finns där. Precis bredvid mig. Så en kort weekend sista helgen nu i september är precis vad jag behöver.

Jag hoppas att nsta horoskop i ELLE är mycket bättre, eller inte riktat mig mig alls.

Många säger att man måste våga chansa för att vinna. Men hur mycket är jag villig att förlora i slutändan?
 

Kommentera här: