Sista dagen innan första dagen

Imorgon börjar jag min, spännande och skrämmande, resa mot en lite bättre version av mig själv. 

Så idag är sista dagen innan den första dagen. Det innebär att jag idag har suttit och planerat min kommande vecka. Både när det gäller träning och kost. Och så allt med barnen förstås. Deras träningar är ju minst lika viktiga. Dessutom ska ju Rickard också ha samma förutsättningar till träning som jag.
Men planering är A och O.

När jag vaknade imorse så tog jag måtten på de punkter som min coach ville att jag skulle mäta. Dessutom tagit foton på mig, framifrån - från sidan och bakifrån. Så jag har något att jämföra med under vägen, men för att kunna se en slutversion sen. Om 12 veckor.

 
Kostschema, uträknat efter mitt behov av protein, kolhydrater, fett och fibrer. Som jag sen ska göra allt för att fixa. Det bästa är att CRfitness-tänk är 80/20. Så de 20% som jag inte klarar är faktiskt helt okej. Och det ska inte ge mig någon ångest. Även om jag får en snudd av ångest över att de önskar att man äter ganska mycket fisk. Och det är jag inte så jätte förtjust i. Men nån gång i veckan blir det fisk. Annars får nötfärs och kyckling bli den större delen av proteinintaget för min del. 

Dessutom träningschema. Ett helkroppsschema, ett underkroppsschema och ett överkroppsschema anpassat för gym. Och detta ska jag följa. Har redan planerat att det blir helkroppspass på måndagar, överkropp på onsdagar och underkropp på fredagar. Så jag kan ligga helt färdig under helgen sen. Ungefär. Och så börjar veckan om igen. 

 
Och eftersom det är måndag imorgon så väntas alltså ett helkroppspass på morgonen innan jobbet. Gymväskan, reafynd från Stadium.se (adlink) är redan packad och står bredvid min säng. Det känns bra. Jag åker i och för sig i träningskläder till gymmet och så byter jag om när jag är färdig. Nu är gymmet inte så jätte avancerat på jobbet, men det är riktigt smidigt att ha det i källaren och då går det ju lite snabbare att faktiskt kunna stämpla in när man är klar.

Så nu ska jag ta och börja med dagens middag, som sedan då blir morgondagens matlåda. Sötpotatis, kyckling och så en färsk sallad till; ruccola, bladspenat, rödlök, babytomater och fetaost toppat med lite olivolja. Och så blir det förmodligen en tzatziki till också. Gjord på kvarg, gurka, vitlök och lite honung. 
Dessutom ska mellanmålen också fixas till. Smaksatt kvarg och frukt. 

Jag är nervös. Men redo. Nu kör vi! 
1 Beatrice:

skriven

Hej dig! Och lycka till <3
Jag har också spanat på detta - 12 veckor med kost + träningsschema. Följer en tjej på Insta som är coach.
Men jag vet inte... är rädd för att de 20% inte räcker för mig och att jag blir besviken på mig själv om jag inte kan/orkar på en hel vecka.
Och att då kasta bort 1700:-... Jag vill köra detta, men just nu är det fel tid. Jag måste må bättre innan jag kan börja må ännu bättre.

Men vi ska heja på dig dessa veckor och jag ska följa din resa - vem vet, jag kanske törs sen jag med <3
KRAM!!!

Svar: Min coach verkar underbar.. Hon vet om minsjukdom och ber mig själv att anpassa mig efter mitt mående. Och det bästa med företaget jag "anlitat" är att de har en beteendeterapeut hos sig som man får vända sig till om det blir något galet med tänket och så..
Men tack för att du ska heja på mig! All pepp behövs verkligen ❤️
KRAM!
Marie

2 Anna:

skriven

Heja heja 😘
Jag tror på dig!
Jag ser din nya domän nu 👍🏻

Svar: Tack för peppen! Du om nån lär få peppa mig dagligen ❤️
Marie

Kommentera här: