Hovet tur och retur..

för första gången..

 
Här är en bild på mig och tjejerna från gårdagen. Jag är så otroligt stolt över mig själv som lyckades köra upp till Stockholm, Hovet, för första gången helt själv dessutom.

Sverige mot Tyskland i basket. Vilja hade tjatat som tusan på Rickard att han skulle köpa biljetter. Så till slut så gjorde han det. För typ en månad sen. Men så i söndags kom han på att han hade ju en golftävling just den dagen. Eftersom han dessutom var lagledare så kände han sig dum om han skulle försöka hitta en ersättare för honom.

Så jag sa att jag fixar det själv. Men inombords greps jag av en enorm panik. För att köra bil är det bästa jag vet. Stockholm är det bästa jag vet. Men att kombinera dessa två själv. Det är nog det värsta jag vet. 

En gång tidigare har jag kört till centrala Stockholm för att möta upp Rickard vid centralstationen. Men all vägarbete, enkelriktade gator och folk som gick på både gator och trottoarer gjorde att jag greps av panik och körde in på en taxifil och parkerade bilen. Rickard fick snällt promenera säkert 500 meter för att möta mig istället, och ta över körandet. 

Strax innan semestern så körde jag upp till Stockholm för att besöka vårt ena kontor. Men det ligger ju lite utanför så det gick smidigare. Och det är nog därför jag tror att jag kunde köra upp till Hovet utan problem.

2 ganska lätta felkörningar så hamnade jag precis där jag ville hamna med bilen. Men jag tvivlar på att detta är något jag kommer göra ofta. Nästa gång får Rickard helt klart hålla sin kalender lite bättre uppdaterad. Och eftersom Ninja behöver nya basketskor så får han snällt köra till Stockholm medan jag sitter bredvid.

Det blev förlust för Sverige i matchen men hemvägen gick riktigt bra. Ninja somnade en stund i baksätet, Meja spelade mobilspel och Vilja höll mig sällskap i framsätet.

"Att vara modig betyder inte att vara orädd.
Det betyder att en gör saker fast det är läskigt."

Kommentera här: