En onsdag utan basket

Hör inte till vanligheten..

 
Därför valde jag att spendera min eftermiddag med Vilja idag. Lite egentid med henne då hon spenderar väldigt mycket tid med Rickard i och med att han är hennes tränare. Och mer tid för dem kommer det blir med matcher och cuper. Då jag stannar hemma med våra andra två basketspelande barn. För i deras lag är jag lite mer lagförälder som hjälper till och stöttar där det behövs.

Men idag valde Meja och Ninja att inte träna alls. Onsdagar är inte obligatoriska träningar för dem och med tanke på att de har en annan tränare varanann onsdag, som de inte alls känner något utbyte av så väljer de från och med nu att inte träna just den onsdagen. Så nu blir det istället familjeonsdagar.

Ninja hade dock en kompis med sig hem efter skolan och Meja valde att åka iväg och träna hund med farfar. Så jag och Vilja tog oss en mysig shoppingrunda tillsammans istället. Bara hon och jag.

Kikade på julpynt och pratade om allt mellan himmel och jord medan vi åkte bil. Precis vad jag behövde idag. Då min förmiddag var lite tyngre än vad jag trodde det skulle vara.

Nu har Ninjas kompis gått hem och Meja är tillbaka från träningen så det är dags att göra kvällsmat här hemma och äta tillsammans. Vilket inte alltid är något vi gör då tjejernas träningar går om varandra och vi får äta i omgångar ibland. 

Det gäller att ta vara på de små stunderna.

Kommentera här: