Rehab-tisdag

När man kan flexa så bör man..

 
Jag är väldigt tacksam över att vi har flextid på mitt arbete. Det innebär att jag kan "komma sent" till jobbet, trots att jag jobbar hemifrån. Lite som sovmorgon, fast jag inte sover.

Då har jag känt att jag kan lika bra köra mni rehab på en tisdagsmorgon. Så jag snurrar runt lite här hemma tills tjejerna har gått iväg till skolan så tar jag tag i mitt program sen. Allt som allt så tar det inte ens 30 minuter att köra igenom mina övningar från min fysioterapeut. Och det innebär att jag är färdig för arbetsdagen strax efter klockan åtta på morgonen. 

På så vis inkräktar jag inte på tiden efter jobbet riktigt. För på tisdagar så är det tidig träning för Vilja så henne måste jag köra in redan vid halv fyra. Men det innebär ju att familjen får en tidig kväll tillsammans också. Torsdagar är träningarna senare så då hinner jag med det efter jobbet. 

Jag är även väldigt glad över att jag fått köpa tyngre vikter hem. 3 kg. Inte mycket men för mig är det väldigt mycket. Nu klarar inte alla övningar 3 kg så då får jag ju ta mina 1 kg hantlar. Men det känns skönt att ha bägge hemma. Och så min pilatesboll såklart. 

Så veckan har startat med 1 luchpromenad igår och dages rehab. Det går framåt och det känns bra!

Nu ska jag dock äta upp min matlåda och sen återgå till jobbet. 

Kommentera här: