Seriepremiär

And so it begins..

 
Seriepremiär för vår basketspelande tjejer idag och vi kommer få det fullt upp fram till början av maj.

Meja och Ninja åkte till Norrköping på förmiddagen. Där väntade ett tufft motstång. Jag behövde inte köra till Norrköping idag så jag missade tyvärr den matchen. Men Ninja lyckades göra sina första 2poängare för sin karriär i seriespel. Det blev ju tyvärr en stor förlust för tjejerna. Meja lyckades stanna kvar på plan hela matchen och bara fick med sig 4 fouls. Förra säsongen åkte hon på allt för många utfouls (dvs 5 fouls). Men det ska vi jobba bort denna säsong.

Jag fick bli kvar och se Viljas match då den spelades på hemmaplan. Jag fick sällskap av Mummi och Ukki på matchen så jag slapp sitta själv. Det var väldigt trevligt. Och Vilja var så glad över att de kom och kikade dessutom. Vilja är tyvärr inte riktigt i form sedan förkylningen och lyckades inte sätta bollen i korg och en fouls drog hon till med. Men hennes insats var riktigt bra med tanke på formen. Men hennes försvarsspel var så bra!

Nu är första matchen spelade för alla tjejer så nu kan vi bara blicka framåt. Det blir en intensiv basketsäsong då Vilja dessutom ska spela USM (!!!) och även Telje Open inom loppet på 3 veckor. Meja och Ninja får det dock lite lugnare. 

Men vi ska nog lyckas klämma in lite familjetid också. På ett eller annat sätt.
Nu blir det dock en lugn lördagskväll här hemma. Tror allas fjärilar har lyckats somna om i magarna.

Kommentera här: